Hírek
Wrangler történelem második rész – TJ
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
A Wrangler történelmének első része ezen a linken olvasható: https://carnet.hu/jeep/hirek-2/wrangler-tortenelem-1
1990-ben, mikor az YJ gyártása még javában zajlott, a Chrysler Jeep- Truck Engineering Pre-Programjának keretein belül megkezdődött az utód fejlesztése. 1993-ban a TJ már gyakrolatilag készen állt arra, hogy bemutassák, de 32 hónapra befagyasztották a projektet. A 260 millió dolláros költségvetésből elkészült modellt végül 1996 januárjában mutatták be a Detroit Auto Show-n, már 1997-es modellként, ekkor kezdődött meg a Wrangler történelmének egy újabb fejezete.
1990-ben, mikor az YJ gyártása még javában zajlott, a Chrysler Jeep- Truck Engineering Pre-Programjának keretein belül megkezdődött az utód fejlesztése. 1993-ban a TJ már gyakrolatilag készen állt arra, hogy bemutassák, de 32 hónapra befagyasztották a projektet. A 260 millió dolláros költségvetésből elkészült modellt végül 1996 januárjában mutatták be a Detroit Auto Show-n, már 1997-es modellként, ekkor kezdődött meg a Wrangler történelmének egy újabb fejezete.
Első ránézésre talán most sem vélünk felfedezni sok különbséget az elődhöz képest, azonban a TJ szinte minden részében eltér elődjétől. Az YJ szögletes fényszóróinak mondhatni vegyes fogadtatásának, és a korábbi modellek iránti tiszteletből a TJ kör alakú fényszórókat kapott. A homlokfalban ebben az esetben is van egy törés, ami a design-on kívül az aerodinamikát hivatott javítani, és ugyanezen elveket követve a szélvédő is nagyobb dőlésszöget kapott. A karosszéria megújulása egészen a csomagtérajtóig vezethető, mely erősebb zsanérokkal csatlakozik a karosszériához, illetve a pótkeréktartó is kiegészült egy pótféklámpával.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/jeep oldalon: https://carnet.hu/jeep/hirek-2/wrangler-tortenelem-2