Hírek

Így lett a színek forradalmára a Renault

Egyetlen autógyártó sem épít és ad el annyi színpompás autót a világon, mint a Renault. A vállalat tudatosan kerüli az unalmast, és keresi az önkifejezés újabbnál újabb módjait. A vidám esztétika filozófiája egy közel hetven évvel ezelőtti találkozással kezdődött.
A második világháború után a megmaradt gyártósorokon, a fellelhető nyersanyagokból indult újra az európai autógyártás. A gyártók és a vásárlók örültek, hogy egyáltalán készülnek automobilok – az esztétikai és kényelmi szempontok sokadrangúvá süllyedtek. Félő volt, hogy Európa végképp hozzászokik a színek hiányához, amikor egy párizsi dizájner, Paule Marrot szenvedélyes levelet írt a Renault akkori vezetőségének. Arra biztatta őket, hogy autóikkal lopjanak egy kis vidámságot az ügyfelek életébe, tegyék színpompássá az utcaképet, ruházzák fel erőteljes személyiséggel típusaik belső terét. A lépésváltást olyannyira szívügyének tekintette, hogy felajánlotta segítségét a folyamat elindításához.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/renault oldalon: https://www.carnet.hu/renault/hirek/igy-lett-a-szinek-forradalmara-a-renault
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely