Hírek
Tíz éve életre keltek a Mazdák
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Csak a nevén egy évig törte a fejét a Mazda vezérkara, utólag visszatekintve viszont megérte: a Kodo formai filozófia minden korábbinál organikusabbá tette a márka gyártmányainak megjelenését, és hitelessé tette a Jinba Ittai üzenetét.
A Mazda komoly egzisztenciális válságban gyötrődött a XXI. század első évtizedének végén. Kiváló minőségű, remekül vezethető autókat fejlesztett és gyártott a márka, a határozottan sportos hangvételű típusok komoly rajongótáborral rendelkeztek. Az autók formavilága azonban egyáltalán nem adta át az élményt, amit a technika ígért. Jellemző az időszakra, hogy a márka legextravagánsabb megjelenésű típusa a Mazda5 tolóajtós buszlimuzin volt. Még a zseniális MX-5 minimalista vonalai sem üvöltötték világgá, micsoda nagyszerű autóval van dolgunk: aki ismerte, fejet hajtott nagysága előtt, de aki nem volt birtokában japán kulturális referenciáknak, nem tudta értékelni kvalitásait.
Valamit tenni kellett, valakire szükség volt. És ez a valaki Maeda Ikuo volt, az egykori RX-8 főtervezője. Amikor Maeda szant 2009 tavaszán kinevezték a márka formatervezési igazgatójává, végre lehetőséget kapott arra, hogy megoldást keressen a dilemmára, ami évek óta foglalkoztatta: hogyan ragadhatja meg egy élettelen tárgy az élet szépségét? Nem a mozgást, nem a dinamizmust, hanem azt a tünékeny, összetett rezgést, amelyet talán csak mi, élő organizmusok azonosítunk életként – vajon lehetséges egyáltalán leírni a létezés egyenletét?
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/mazda oldalon: https://carnet.hu/mazda/hirek/tiz-eve-eletre-keltek-a-mazdak