Hírek
Fél évszázad négy hajtott kerékkel
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Ha 4x4, akkor Suzuki
A Suzuki 1970-ben mutatta be első összkerékhajtású típusát. Az azóta eltelt öt évtized alatt innovatív, kiforrott AWD-s típusok sorát mutatta be a márka, közülük jó néhány fogalommá vált világszerte, így Európában is. Ezek közül emeljük most ki a legfontosabbakat.
Aki a legcsekélyebb mértékben érdeklődik a japán autóipar iránt, pontosan tudja, mi az a kei car. Többről van szó, mint európai értelemben vett miniautóról – vagy talán pont kevesebbről: a japán jogszabályok ugyanis pontosan meghatározzák, milyen műszaki feltételek mellett sorolható egy gépkocsi ebbe a kedvező adózású kategóriába. Amikor tehát a Suzuki az 1960-as évek végén úgy döntött, a japán autóiparban elsőként terepjáróval nevez be a kei car piacra, a mérnökök váratlan akadállyal találták szembe magukat. Az eredetileg a hátsó ajtóra, kívülre álmodott pótkerékkel együtt túllógott volna a kocsi a limiten. A pótkerék ezért belülre, a vezetőülés mögé került – így lett az LJ10, a Suzuki első összkerékhajtású típusa háromüléses. Az LJ10 kei car mércével mérve is egyszerű volt: ajtajai felcipzározható vászonpanelek voltak, a futóműnél pedig laprugókat alkalmaztak. A mindössze 600 kilós, 1930 mm-es tengelytávon egyensúlyozó autócska emiatt nem kényeztette utasait földöntúli kényelemmel, viszont sajátjához viszonyítva komoly tömegeket bírt el, és nem ismert akadályt: a vezető, ha kellően bátor volt, maximálisan ki tudta aknázni a 360 köbcentiméteres, kéthengeres motor 25 lóerejét.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/suzuki oldalon: https://www.carnet.hu/suzuki/hirek-2/fel-evszazad-negy-hajtott-kerekkel