Hírek
Amikor a Peugeot felülírta a fizika törvényeit
- Közzétette: CarNet Invest Zrt.
- Hírek
Európában és Észak-Amerikában nagyon különböző utakat járt be a legtöbb versenysport, így a motorsportok fejlődése is. Az óceán mindkét partján akadnak, akik hajlamosak az egyiket a másik fölé emelni, az igazság azonban az, hogy a maga módján mindkét világ rendkívüli felkészültséget, kivételes (ha nem is azonos) képességeket és emberfeletti teljesítményt igényel a versenyzőktől. Azokra pedig, akik mindkét kompetitív környezetben képesek helytállni, joggal tekintünk úgy, mint a világ legjobbjaira.
Az 1987-es Párizs-Dakar ralin egy Peugeot 205 T16-ossal győzelmet arató Ari Vatanen a következő évben vadonatúj autóval, a szakértők egybehangzó véleménye szerint abszolút esélyesként állt rajthoz a legendás terepralin. Szakaszgyőzelmek sorával igazolta a papírformát, ám a verseny kétharmadánál szó szerint ellopták tőle a győzelmet (a krimibe illő eseményekről egy későbbi cikkünkben részletesen írunk). Ezzel nem csak a finn pilótát, de a frissen kifejlesztett Peugeot 405 T16-ot is megfosztották a bizonyítás lehetőségétől.
Szerencsére ugyanabban az évben még várt rájuk egy sansz, hogy igazolják nagyságukat. Amikor az FIA törölte a rali világbajnokság B csoportos géposztályát, a Peugeot úgy döntött, két területen is hasznosítja a rendkívül kifinomult, félelmetesen erős, pilótájától emberfeletti képességeket követelő 205 T16 hajtástechnológiáját, átültetve azt a nagyobb Peugeot 405 karosszériájába. Az egyik a Párizs-Dakar rali volt, a másik pedig az észak-amerikai Pikes Peak-i hegyi felfutó verseny: egy 20 kilométeres, 154 kanyarral tagolt, akkor még részlegesen földúton zajló futam, amely során több mint 1400 méteres szintkülönbséget kell leküzdeniük a pilótáknak és autójuknak.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/peugeot oldalon: https://www.carnet.hu/peugeot/hirek-2/amikor-a-peugeot-felulirta-a-fizika-torvenyeit