Családoknak jó minden idők legerősebb elektromos Opelje

Családoknak jó minden idők legerősebb elektromos Opelje

hirdetés
281 lóerő már sportautóknak is becsületére válik. Az Opel Mokka GSE pedig pont ennyit tud, csak közben egy teljes használati értékű, kis méretű családi jármű is.
Az Opel idén tavasszal mutatta be a Mokka GSE Rallyt, az FIA eRally5 géposztályának műszaki előírásai szerint megépített típust, amely merész megoldásai ellenére nem tanulmány, hanem különböző európai bajnokságokba és kupákba homologizált versenyautó.

Akkor még csak remélhettük, hogy az ezzel szerzett tapasztalatokat a sorozatgyártásban is hasznosítja majd az Opel.

Nos, a cég ennél is jobbat talált ki: a Mokka GSE Rally hajtásláncát változtatás nélkül emelte át egy szériamodellbe, amely a – mi mást – Mokka GSE nevet kapta.
A GSE széria új tagja a valaha létezett leggyorsabb tisztán elektromos, közútra tervezett Opel: a 281 lóerős (207 kW), 345 Nm-es villanymotor 5,9 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/óra sebességre az autót, a végsebesség 200 km/óra. A teljesítménykifejtés három eltérő beállítás szerint választható: a normál üzemmód mellett rendelkezésre áll egy takarékos (Eco) beállítás, valamint egy dinamikus (Sport) állás. Az akkumulátor ugyanaz az 54 kWh kapacitású Li-Ion egység, ami a szerényebben motorizált – de lássuk be, nyilván jóval takarékosabb – alapváltozatokban is megtalálható.
A Mokka GSE tervezői nem érték be a szélsőségesen magas motorteljesítménnyel: a ralisportból átemelt technológiák között említést érdemel a többtárcsás, részlegesen önzáró Torsen differenciálmű, az egyedi hajtótengelyekkel szerelt futómű, valamint az új, kettős lengéscsillapítók. A villanymotor, az inverter, az akkumulátor és a kábelkötegek mind a Mokka GSE Rallyból származnak. A kormányművet, a felfüggesztést és a sárga négydugattyús első nyergekkel szerelt fékeket a megnövelt igénybevételre és az elvárt precizitásra hangolták át.
Az első és hátsó lökhárítók, valamint az egyedi kerék/abroncs kombók a rali-versenyautó hangulatát idézik. A 20 colos, aerodinamikailag optimalizált keréktárcsákon kifejezetten ide kifejlesztett Michelin Pilot Sport EV abroncsok feszülnek 225/40 R20 méretben. Az utastérben integrált fejtámaszos, Alcantarával burkolt sportülések találhatók, a kifejezetten ide fejlesztett kormánykerék felül és alul egyaránt lapított, a pedálok alumíniumból készültek. A képet az infotainment-rendszer kifejezetten GSE-specifikus almenüje teszi teljessé; itt leolvashatók a gyorsulási erők, az akkumulátor állapota stb.
A gazdagon felszerelt Opel Mokka GSE már Európa-szerte rendelhető, az első példányok akár az év vége előtt eljuthatnak a vevőkhöz. A mokány sportautó magyarországi elérhetőségével kapcsolatban javasoljuk, érdeklődjön a Carnet Triplex Budakalász Opel-kereskedésében!