Amikor az Opel 1991-ben bemutatta a Fronterát, az a maga korában egy előremutató konstrukciónak számított. Természetesen létravázra épült, de független első kerékfelfüggesztést és divatos dizájnt kapott, így potenciális ügyfelek jóval szélesebb körét tudta megszólítani, mint a hagyományos, szögletes, merev tengelyes terepjárók, ugyanakkor terhelhetőségében és terepalkalmasságában felvette azokkal a versenyt.
Ma, közel harmincöt évvel később egészen más szabályok érvényesek ebben a műfajban. A terepalkalmasságra csak az emelt hasmagasság és a robusztus karosszéria emlékeztet, és a vásárlók többsége nem is vágyik ennél többre. A Frontera és társai mára kényelmes, sokoldalú járművekké váltak, amelyek méretüktől függően optimális városi vagy utazóautóként szolgálják ki a családokat.
Ma, közel harmincöt évvel később egészen más szabályok érvényesek ebben a műfajban. A terepalkalmasságra csak az emelt hasmagasság és a robusztus karosszéria emlékeztet, és a vásárlók többsége nem is vágyik ennél többre. A Frontera és társai mára kényelmes, sokoldalú járművekké váltak, amelyek méretüktől függően optimális városi vagy utazóautóként szolgálják ki a családokat.