Hírek

Küzdelem és kitartás: Így jutott a csúcsra az Alpine

Az Alpine az egyetlen francia autómárka, amely a raliban, a formaautó-szériákban és a hosszútávú versenyzésben egyaránt sikeresen részt tudott venni. Ezek közül talán az utóbbi részesült a legkevésbé az utókor figyelméből, pedig az Alpine és a sportautó-versenyzés kölcsönösen sokat köszönhettek egymásnak…
Habár az Alpine a raliban aratta első sikereit, a márka alapítója, Jean Rédélé korán felismerte, hogy csak akkor kerülhet be a legkiválóbb sportautó-gyártók exkluzív klubjába, ha részt vesz a Le Mans-i 24 órás futamon. Nem sokat teketóriázott: 1962-ben felkért egy tehetséges fiatal mérnököt, hogy segítsen neki ütőképes versenyautót építeni. A debütálást már a következő évadra tervezte, méghozzá több autóval. Len Terry, a mérnök nem is okozott csalódást, annál inkább a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amely a szabályzat módosításával egy csapásra elavulttá tette az Alpine konstrukcióját. Rédélé nem esett kétségbe: hónapok leforgása alatt, a semmiből vadonatúj vázat terveztetett, amelybe integrálták a Len Terry által megálmodott futóművet. Az egyliteres erőforrást Amédée Gordini, a Renault-motorok ördögi ismerője tervezte és készítette, a karosszéria pedig az aerodinamika úttörője, Marcel Hubert munkája volt.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/alpine oldalon: https://carnet.hu/alpine/hirek/kuzdelem-es-kitartas-igy-jutott-a-csucsra-az-alpine
1994 - 2024 © Minden jog fenntartva. Készítette Kovács Gergely