
Pontosan 25 évvel ezelőtt, 1997 októberében mutatták be az Alfa Romeo 156-ost. A Walter de Silva tervezte szedán máig az egyik legszebb szedánja a márkának.
További Alfa Romeókkal bővül az olasz csendőrség autóflottája. A Giuliák után 360 darab, 160 lóerős Alfa Romeo Tonalét rendeltek, összesen 30 millió euró értékben.
Nem akármilyen projektbe kezdett az olasz Manifattura Automobili Torino (M.A.T.) nevű cég: a klasszikus Lancia Stratos modernizált változata után most az Alfa Romeo egyik legikonikusabb és talán legszebb modelljét, a 33 Stradalét támasztotta fel. Az 1967-ben bemutatott sportautót az eredeti tervek alapján, hagyományos karosszaépítési technikával építették újr, de sok részletben modernizálták.
1922. szeptember 3-án rendezték meg a monzai versenypályán az első futamot. Az ikonikus olasz versenypálya most hétvégén a soron következő Forma-1-es futammal is ünnepli a 100. születésnapját, de az Alfa Romeo is készül: kétnapos eseménnyel emlékezik meg a márka és a versenypálya elválaszthatatlan kapcsolatáról.
Így, csupa nagybetűvel. Mert ebben a színben már most klasszikussá vált ez az autó, és biztosak vagyunk abban, hogy 20-30 év múlva is ugyanolyan csodálattal és tátott szájjal fogjuk nézni, ha szembe jön velünk egy arany színű Giulia, mint amikor most körbefotóztuk. Az Ocra sárgának nevezett szín valójában egy háromrétegű, arany fényezés, amely nagyon szépen kiemeli a Giulia egyébként is izgalmas formáját.
Ha egy autórajongó meghallja az Alfetta nevet, szinte biztos, hogy elsőként a klasszikus olasz filmek rendőrautói ugranak be neki. De még a maffiózók is Alfettával menekültek a rendőrök elől hatalamas autós üldözéseket felvonultató olasz mozifilmekben és sorozatokban. Kisebb-nagyobb filmes szerepei is erősítették abban, hogy az Alfa Romeo történetének máig meghatározó modelljével váljon az Alfetta.