alfa-romeo-tonale-phev

Már idén jön a plug-in hibrid Tonale

hirdetés
Már idén befut a kereskedésekbe az Alfa Romeo legelső plug-in hibrid modellje, a Tonale. Az alapmodell után végre elérhető lesz a Tonale konnektorról tölthető csúcsváltozata, amely a gyári adatok szerint városban akár 80 kilométer megtételére is alkalmas lesz kizárólag elektromos hajtással. Az autó december óta rendelhető Magyarországon.
Az Alfa Romeo egy újabb nagy mérföldkőhöz érkezett 112 éves története során: bemutatta első plug-in hibrid hajtású modelljét, a Tonalét. A lágyhibrid modellek után ezzel indul el igazán az olasz gyártó a teljes “villanyosítás” felé.
Az autó már a Stellantis égisze alatt jelenik meg, de még az FCA által fejlesztett Small Wide platformon alapul, amelyre a Jeep Renegade és a Compass is készült. A Tonale plug-in hibrid hajtása így ezekhez a modellekhez hasonló, de az Alfa Romeo kihozta ebből a maximumot.

A plug-in hibrid Tonale 280 lóerős összteljesítményt, és sportos vezetési élményt kínál. A 180 lóerős, 1,3 literes soros négyhengeres MultiAir turbómotor egy hatfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja meg az első tengelyt, míg a hátsót egy 90 kW csúcsteljesítményre és 250 Nm forgatónyomatékra képes villanymotor. A Tonaléba egy 306 Voltos, 15,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor került, amely városi használatban - teljesen elektromos üzemmódban - akár 80 kilométer hatótávolságot biztosít. A gyár szerint hibrid üzemben több mint 600 kilométer megtételére lesz képes az autó.
A két tengely hajtása között nincs fizikai kapcsolat, azokat virtuálisan hangolja össze a Tonale vezérlő elektronikája.

A plug-in hibrid Tonale 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége elektromos üzemmódban 135, hidridként pedig 206 km/óra.

Az Alfa Romeo szerint a Tonale a jelenleg kapható egyik legtakarékosabb plug-in hibrid szabadidőjármű, amely fenntarthatóság szempontjából is kiemelkedő, hiszen CO2-kibocsátása mindössze 26 g/km. Ez a teljes modellcsalád összesített emisszióját 40 százalékkal csökkenti.
Az autó üzemanyag-fogyasztása a WLTP norma szerint mindössze 1,14 liter 100 kilométeren.

Az Alfa Romeo azt ígéri, hogy a 7,4 kW-os töltővel mindössze 2,5 óra alatt teljesen feltölthető a Tonale akkumulátora.

Megjelenésében is változott kicsit a Tonale az alapmodellhez képest. Az autó hátulján két vastag kipufogócső jelzi, hogy a csúcsmodellel van dolgunk, illetve mindkét oldalán van tanksapka-fedél. A bal oldali nyílásba az elektromos töltőkábelt csatlakoztathatjuk, a jobb oldaliba pedig az üzemanyagot tölthetjük.
Apró, de vagány geg, hogy a bal hátsó oldalablak sarkában ott az Alfa-kígyó, amelynek feje egy elektromos csatlakozót mintáz. Ezt a logót már a Tonale koncepcióváltozatnának 2019-es bemutajakor használta az Alfa, örömteli, hogy a szériaváltozatra is felkerült.

A Tonaléban a DNA-kapcsoló is picit másképp működik majd, mint ahogy megszokhattuk. Dynamic üzemmódban kihozza a benzin és az elektomos motorból a maximumot, Normál üzemmódban takarékosan használja és váltogatja a két hajtási módot. A harmadik üzemmódban, A-állásban tisztán elektromosan működik. Ez akkor optimális választás, ha a belvárosi zónákban károsanyag-kibocsátás nélkül szeretnénk közlekedni. Az erre faló felkészülkést az E-Save üzemmódot bekapcsolva kezdhetjük meg: így a rendszer gondoskodik az akkumulátor feltöltéséről, illetve a töltöttségi szint fenntartásáról.
Az első zöld rendszámos Tonalék tavasszal érkeznek majd a kereskedésekbe, de várhatóan már idén megrendelhetőek lesznek.