Nem akármilyen projektbe kezdett az olasz Manifattura Automobili Torino (M.A.T.) nevű cég: a klasszikus Lancia Stratos modernizált változata után most az Alfa Romeo egyik legikonikusabb és talán legszebb modelljét, a 33 Stradalét támasztotta fel. Az 1967-ben bemutatott sportautót az eredeti tervek alapján, hagyományos karosszaépítési technikával építették újr, de sok részletben modernizálták.
A kisszériás egyedi szupersportautókat készítő M.A.T. vállalatot a Pininfarina egyik motorsportmérnöke, Paolo Garella alapította. A Lancia Stratos újragondolása mellett nevéhez fűződik a világ legjobban gyorsuló elektromos szuperautója, az Aspark Owl is, amely mindössze 1,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
A most megalkotott autó esetében gyakorlatilag reprodukcióról van szó, de az “új” Stradale már a M.A.T. saját tervezésű alvázára került.
Motorja is eredeti Alfa Romeo, viszont az sem akármilyen: hátuljába a Montreal 2,6 literes V8-asát építették be.
A M.A.T. Stradaléján nincs Alfa Romeo logó, a cég saját emblémája kerül rá, és az orrán lévő pajzs sem alfás alakú. Az autók kifejezetten olyan gyűjtőknek készülnek, akik használni is szeretnék exkluzív autójukat.
A torinói cég évente két Stradale megépítését vállalja, az áráról nincsenek hírek, de biztosan csillagászati összegről van szó.
A Franco Scaglione által megálmodott eredeti Stradaléból mindössze 18 darab készült. A prototípus az Alfa Romeo aresei múzeumában látható, öt példányt pedig a Bertone, az Italdesign és a Pininfarina stúdióknak adtak, amelyek különböző tanulmányautókat készítettek belőlük, például a Carabót és az Iguanát.
Motorja is eredeti Alfa Romeo, viszont az sem akármilyen: hátuljába a Montreal 2,6 literes V8-asát építették be.
A M.A.T. Stradaléján nincs Alfa Romeo logó, a cég saját emblémája kerül rá, és az orrán lévő pajzs sem alfás alakú. Az autók kifejezetten olyan gyűjtőknek készülnek, akik használni is szeretnék exkluzív autójukat.
A torinói cég évente két Stradale megépítését vállalja, az áráról nincsenek hírek, de biztosan csillagászati összegről van szó.
A Franco Scaglione által megálmodott eredeti Stradaléból mindössze 18 darab készült. A prototípus az Alfa Romeo aresei múzeumában látható, öt példányt pedig a Bertone, az Italdesign és a Pininfarina stúdióknak adtak, amelyek különböző tanulmányautókat készítettek belőlük, például a Carabót és az Iguanát.