Új pajzsot (is) kapott az Alfa Romeo Tonale

Új pajzsot (is) kapott az Alfa Romeo Tonale

hirdetés
Megkapta kötelező faceliftjét az Alfa Romeo Tonale. A változtatásokkal egy frissített, modernebb orr-részt kapott az autó, teljesen más lett a hűtőrács, vadonatúj a pajzs, és középre került a rendszámtábla.
Csaknem négy évvel bemutatása után megérkezett az első komolyabb facelift a Tonaléhoz, de elsősorban az autó oldalán történtek nagy változások. Viszont érkezett három új szín és több új felni is az autóhoz.

A legnagyobb változás az autó orrán történt, az Európai Unió új előírásainak megfelelően középre került a rendszámtábla.

Emiatt áttervezték a teljes lökhárítót, hangsúlyosabb lett a légbeömlő, de ami a legnagyobb változás, hogy az autó pajzsát, azaz a scudettót is áttervezték.

Homorú rácsozata így az Alfa Romeo szupersportautójának, a 33 Stradale pajzsára hasonlít így. Monokróm színűek (fekete-ezüst) lettek az emblémák, csakúgy, mint a Junioron.
Külső újdonság még a háromlevelű lóherét mintázó felni, ami a gyári videó alapján nagyon jól néz ki forgás közben! Ezen kívül is érkeznek új felnik az autóhoz, de egyelőre még ezeket nem mutatta meg az Alfa Romeo. Három új színnel is bővült a Tonale színpalettája. Immár nyolcféle fényezés választható, köztük a vadonatúj metál Rosso Brera (ezeket látjuk a fotókon), a Verde Monza és Giallo Ocra; és opcióként fekete fényezéssel kérhetjük az autó tetejét, amivel még kontrasztosabbá tehetjük az autónkat.
A belső térben is vannak újdonságok, mostantól piros bőrülésekkel is rendelhető a Tonale, illetve lett egy fekete-fehér alcantara kárpitozás is. A tekerhető sebességváltó már a 2025-ös modellévben bekerült az autóbal, most viszont változtattak a műszerfal színátmenetes hangulatvilágításán. Érdekesség, hogy ennek mintázatát az Alfa Romeo-címerben szereplő vipera pikkelymintázata ihlette.
A bevezetéskor elérhető és a sajtófotókon is látható Sport Speciale limitált széria a Tonale-paletta legexkluzívabb megjelenésű, csúcskategóriás felszereltségű, különleges külső és belső részletekkel és fekete-fehér Alcantara-ülésekkel ellátott változata. A Tonale továbbfejlődött: szélesebb a nyomtáv, amely csökkenti az oldaldőlést és az alulkormányzottságot.
A motorok most már Euro 6E-bis szabványúak – 175 lóerős az Ibrida, azaz a mild hibrid változat, és 270 lóerős az Ibrida Plug-In hibrid modell. Egy finomhangolt Hybrid Control Processor gondoskodik a még lineárisabb, azonnali teljesítményleadásról. A sajtóanyag szerint a belső égésű és elektromos hajtás közötti váltás gyakorlatilag észrevehetetlen, így a komfortérzet is nőtt.
A Tonale Ibrida négyhengeres, 175 lóerős, 1,5 literes turbómotorral rendelkezik, amely változó geometriájú turbófeltöltőt (VGT) kapott. Ez a motor kizárólag a Tonaléban található meg az Alfa Romeók közül.

Ehhez egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó és elsőkerékhajtás társul, ami a márka 48 voltos hibrid technológiájának legújabb fejlesztési szintjét képviseli.

Azok számára, akik a dízelt részesítik előnyben, elérhető egy 130 lóerős, 1,6 literes dízelmotor, hatfokozatú duplakuplungos automata váltóval és elsőkerékhajtással, amely alacsony üzemanyag-fogyasztást biztosít, és intenzív használat esetén is ideális választás.
A kínálat csúcsát a Q4 Ibrida Plug-In változatok jelentik, amelyek villamosított összkerékhajtással és hatfokozatú automata sebességváltóval rendelkeznek. A választék két teljesítményszintet tartalmaz: egy 190 lóerős és egy erősebb, 270 lóerős modellt.
A fedélzeti élményt 470 W-os Harman Kardon hifirendszer (14 hangszóró + mélynyomó), hűtött vezeték nélküli telefontöltés, elektromosam nyíló és záródó csomagtérajtó, kétzónás automata klíma AQS levegőminőség-érzékelővel, fényre sötétedő visszapillantó tükrök, valamint fűthető-szellőztethető első ülések teszik teljessé. A szellőztethető ülések az összes Alfa Romeo modell közül egyébként kizárólag a Tonaléban érhetők el.
2026-tól több felszereltségi szint választható. Az alap a Tonale, ezt követi a Sprint, majd a Ti. A kínálat csúcsán a Veloce áll, amely a Tonale sportos karakterét emeli ki. A megjelenést új, 19 colos Stile felnik, a sárfogó gumikon is megjelenő jelvények, a Full LED Mátrix fényszórók, a piros Brembo féknyergek, valamint a Plug-in Hybrid verziónál krómozott dupla kipufogóvég és fekete Tonale felirat teszik teljessé. A menettulajdonságokat a DSV kétfokozatú elektronikus lengéscsillapítás javítja, amely egyszerre biztosít stabilitást, kényelmet és precizitást.
Az új Tonale várhatóan már ősztől rendelhető lesz a CarNet Alfa Romeo kereskedéseiben.