Átadták a DTM-bajnok által dizájnolt Alfa 4C-t

Átadták a DTM-bajnok által dizájnolt Alfa 4C-t

hirdetés
Bár már öt éve nem gyártja 4C sportautóját az Alfa Romeo, most előszedtek három, korábban legyártott példányt és különleges kiadásokká alakítják át őket, az Alfa 1993-as DTM-bajnokával, Nicola Larinivel közösen. Ezek közül most elkészült az első, okkersárga példány, amit az aresei Alfa Romeo Múzeumban adtak át tulajdonosának.
A három autóból álló limitált széria tervét egy évvel ezelőtt jelentette be az Alfa Romeo. A Stellantis Heritage "Reloaded by Creators" elnevezésű programja keretében a 4C-ket a 70-es évekbeli 105-ös bertone kupé széria legizgalmasabb színeibe öltöztetik.

A sportautót nem akárhogy adták át tulajdonosának. Nicola Larini egy kicsit visszatért a versenypályára, hiszen a múzeum melletti tesztpályára vitte egy bemutatókörre az okkersárga 4C-t, mielőtt személyesen átadta volna az autó kulcsait az autó új tulajdonosának.

A most átadott okkersárga 4C-n kívül egy fenyőzöld és egy szilvapiros is készül majd, mindhárom hasonló designnal.
Mindhárom Alfa 4C hasonló designt kap: az autók eleje és hátulja fehér lesz, orrukat pedig egy nagyméretű kígyó-kereszt logó díszíti. Belsejüket is átalakítják: a műszerfal fekete, mikroszálas kárpitozást kap, hogy csökkentsék a tükröződéseket, de az ülés és a kormány is jobban tapad majd ennek az anyagnak köszönhetően.
A limitált kiadású 4C-kre felkerül Nicola Larini aláírása is. Az autó orrán, a műszerfalon lévő plaketten és az ülésekre hímezve is mutatja majd, hogy nagyon különleges, gyűjtői kiadással van dolgunk. Az autók értékét a Larinivel való együttműködésen túl az is növeli, hogy már 2020 óta nem gyártják ezt a típust.
A 4C-t az 1750 köbcentis, hengerenkénti közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltős soros négyhengeres mozgatja, amely 240 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál és 350 Nm nyomatékot produkál. Az erőt a hátsó tengelyekhez az újragondolt dupla kuplungos TCT szekvenciális váltó továbbítja.
A 4C összsúlya 895 kilogramm, így egy lóerőnek nagyjából 4 kilogrammot kell mozgatnia. Az utascella szénszálból készült, összsúlya mindössze 65 kilogramm, ennek köszönhetően gyorsulása 4,5 másodperc 100-ra. Elől kettős keresztlengőkaros, hátul McPherson rendszerű futómű gondoskodik az úttartásról.
Az autó máig egy igazi “látványosság”, hiszen az Alfa modernkori történetében az egyetlen ilyen méretű és megjelenésű sportautó. Sokan Ferrarinak nézik, de aki ért hozzá, az bizony látja benne a 33 Stradale örökségét. Formája örök, ha ma jelenne meg a szalonokban, akkor is újként hatna.