Villanyautóban és furgonban is nyerő az Opel

Villanyautóban és furgonban is nyerő az Opel

hirdetés
Ragyogóan eredményes évet tudhat maga mögött az Opel. A márka 2024-ben fontos új modellekkel és technológiákkal lépett színre, az európai szakemberek pedig több tucatnyi díjjal ismerték el ezek kiválóságát.
Különösen fontos év volt 2024 az Opel történetében. Egyrészt a német autógyártók közül elsőként ért el egy fontos elektrifikációs mérföldkövet: a márka összes típusa megrendelhető tisztán elektromos hajtáslánccal.

Másrészt tavaly volt százhuszonöt éve, hogy az Opel elkezdett autógyártással foglalkozni, és ezt a jubileumi évet jelentős technológiai és modellújdonságokkal tette emlékezetessé az Opel.

Ezekről részletesen írtunk egy korábbi cikkünkben, így most nem sorolnánk fel őket ismét – arról viszont érdemes megemlékezni, hogyan fogadta az autós világ, a vásárlóközönség, az autóipar és a szaksajtó ezeket az innovációkat.

Nem árulunk zsákbamacskát: a márka négy típusa, valamint több technológiai megoldása részesült rangos elismerésben; ezek közül szemezgetünk cikkünkben.

Opel Corsa

Az Opel Corsa F nem véletlenül vezeti negyedik éve a kisautó-eladásokat Németországban: széles hajtásláncválasztéka (benzines, hibrid és tisztán elektromos) és modern technológiai tartalma mellett új, modern formanyelv tartja az érdeklődés középpontjában a típust, amely az Egyesült Királyságban hagyományosan Vauxhall márkanév alatt, de formai és műszaki szempontból tökéletesen azonos kivitelben kapható.
Hollandiában a hivatásos autóvezetők szövetsége (Vereniging Zakelijke Rijders), míg az Egyesült Királyságban az Auto Express folyóirat szerkesztősége választotta meg a Corsát az év legkiválóbb elektromos típusának – sőt, ez utóbbi szavazásán az Év Autója címet is elnyerte a rüsselsheimi modell. A villanymotoros kisautók mezőnyében sem a német Electricar magazin, sem a brit Carbuyer weboldal nem talált nála kiválóbbat – az előbbi az új, az utóbbi a használt autók között emelte a csúcsra, ugyanúgy, mint egy évvel korábban. A legszokatlanabb aranyérmet pedig a reklámszakmában érdemelte ki a Corsa: fiatalos, szokatlan bevezetőkampánya, a Yes, of Corsa tíz különböző kategóriában bizonyult a legjobbnak Németország egyik meghatározó reklámszakmai szavazásán, az ADC Awardson.

Opel Astra

A ferde hátú és kombikivitelben (Sports Tourer) kínált alsó-középkategóriás bestseller különleges hajtásláncajánlatával (tisztán elektromos kombi, plug-in hibrid sportmodell) eleve a figyelem középpontjában kezdte az évet, és innen csak felfelé ívelt a karrierje. Nagy-Britanniában és Lengyelországban kategóriagyőzelmet ért el különböző Év Autója szavazásokon, elektromos változatát a brit Company Car & Van kiadvány szerkesztői éppúgy az év legjobb villanyautójának választották meg, mint a finn villamosmérnökök szövetsége, a Sähköinsinööriliitto. Az Astra sikerének magyar vonatkozása is van: az Év Magyar Autója szavazáson az Opel Astra Sports Tourer kombit az év üzleti autójának választotta meg a zsűri, majd a közönségszavazáson a harminckilenc jelölt közül ismét az Opel kompakt kombija kapta a legtöbb voksot.

Opel Grandland

Rögtön a csúcson nyitott a vadonatúj platformra épülő Grandland, amikor elnyerte Németország egyik legrangosabb elismerését: az Auto Bild és Bild am Sonntag lapok által közösen odaítélt Arany kormánykerék díjat.

Grandland a huszonegyedik Opel, amely ebben az elismerésben részesült, méghozzá megérdemelten, hiszen fontos újdonságokat hozott a dizájn, az ergonómia és a hajtáslánc-technológiák terén. A megvilágított orrpaneltől (3D vizor) kezdve a dupla digitális kijelzőn megjelenő tartalmak minimalizálására – és ezáltal a vezető koncentrációjának javítására – szolgáló Pure üzemmódon át a belső égésű, hibrid és tisztán elektromos hajtási módozatok alkalmazását egyaránt lehetővé tevő multienergia architektúráig számos olyan jellemzővel bír, amelyek mérföldkővé teszik nemcsak az Opel, hanem a kompakt szabadidőjárművek fejlődéstörténetében is.

Opel-technológiák

Öles léptekkel halad előre a hidrogén hajtástechnológia meghonosítása terén az Opel, és az autógyártó úttörő erőfeszítéseit két fontos kitüntetés is elismerte 2024-ben. A frissen bemutatott Movano Hydrogen hajtáslánca ugyanazt az elvet alkalmazza, amely a Vivaro Hydrogen fedélzetén már bizonyított: a hidrogén-üzemanyagcellás rendszert (amely a fedélzeten tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásából elektromos energiát állít elő) egy klasszikus hálózatról tölthető akkumulátorral társítja. Ez a megoldás egyrészt páratlan (a Vivaro esetében 400, a Movanónál több mint 500 kilométeres) hatótávolságot kínál, másrészt fokozott használati értékkel vértezi fel a helyi emisszió nélkül használható haszonjárműveket.
A brit What Van? szakfolyóirat a szerkesztőség különdíjával ismerte el a Movano Hydrogen előremutató technológiáját, míg a Vivaro (amely egyébként belső égésű és akkumulátoros elektromos kivitelében egyaránt elnyerte az Év középkategóriás haszonjárműve címet a brit Business Van magazin szavazásán) hidrogénüzemű verziója a holland Év Haszonjárműve szavazáson kapta meg a Jövő legígéretesebb technológiája kitüntető címet.
Pár éve még a távoli jövő technológiái közé soroltuk volna, ma viszont már kézzel fogható valóság, amely életünk egyre több területén jelenik meg. Természetesen a mesterséges intelligenciáról beszélünk, amely immár az Opel-tulajdonosoknak is segít, hogy minél gördülékenyebben, hatékonyabban és biztonságosabban használhassák ki a modern navigációs és infotainment-funkciókat.
Az Opel egyre több típusában jelenik meg a Chat GPT, és ezt a fejlesztést a nemzetközi Autobest zsűri tagjai egyhangú szavazattal választották meg az év legfontosabb online technológiai fejlesztésének, a Smartbest 2025 díjjal jutalmazva ezt az adatkommunikációs mérföldkövet.