1899. január 21-én olyan megállapodás született Németországban, amely később meghatározónak bizonyult egész Európa autóipara szempontjából. Az Opel név eddigre már jól csengett azok körében, akik varrógépet vagy kerékpárt szerettek volna vásárolni – az előbbit 1862, az utóbbit 1883 óta fejlesztette és gyártotta a családi cég. A cég portfólióját valami izgalmas, előremutató tevékenységgel bővíteni kívánó fivérek, Fritz és Wilhelm 1897-ben ismerkedtek meg Friedrich Lutzmann automobil-gyártóval.
Két évvel később a teljes manufaktúrát felvásárolták, és modern gyártási körülményeket teremtve folytatták a termelést. Az Opel rendkívül gyorsan kinőtte Lutzmann kezdetleges konstrukcióját, 1901-től a francia Alexandre Darracq tervei alapján kezdtek el gyártani egy tetszetősebb, modernebb automobilt, 1902-re pedig bemutatkozott az Opel első saját, házon belül tervezett autója.
Két évvel később a teljes manufaktúrát felvásárolták, és modern gyártási körülményeket teremtve folytatták a termelést. Az Opel rendkívül gyorsan kinőtte Lutzmann kezdetleges konstrukcióját, 1901-től a francia Alexandre Darracq tervei alapján kezdtek el gyártani egy tetszetősebb, modernebb automobilt, 1902-re pedig bemutatkozott az Opel első saját, házon belül tervezett autója.