Több élményt, több nyugalmat hoznak a villamosított Opelek

Több élményt, több nyugalmat hoznak a villamosított Opelek

hirdetés
Három hálózatról tölthető Opelnél is fontos változások érkeznek. Az egyik messzebb jut, a másik erősebb lesz, a harmadik pedig mindkettő egyszerre tudja.
Komolyan gondolja az elektromos átállást az Opel, hiszen folyamatosan tökéletesíti, bővíti a részben vagy teljesen villamosított portfólió tagjait. Most egy hónapon belül három olyan fejlesztésről is hírt adtak, amely vagy nagyon izgalmas újdonságot jelent, vagy ellenkezőleg, a lehető legstresszmentesebb utazást ígéri.

Opel Frontera Electric

Kezdjük az utóbbival, hiszen egy villanyautó esetében kevés fontosabb paraméter létezik a hatótávolságnál, különösen, ha egy olyan modellről van szó, amellyel családok is útnak indulhatnak. A Fronterához bevezetéskor kínált egyetlen elektromos konfiguráció 44 kWh kapacitású akkumulátora 305 kilométeres hatótávolságot biztosított, ami bőven elegendő városi közlekedésre – különösen, mert városban a gyakori lassítások miatt jelentős a visszatáplálás, így messzebb mehetünk két feltöltés között. A most bevezetett, 54 kWh-s energiatároló egység azonban már 408 kilométeres elméleti autonómiát biztosít, amivel magabiztosan indulhatunk akár hosszabb távolságokra is.
Annál is inkább, mert az új akkumulátor akár 100 kW teljesítménnyel is tölthető arra alkalmas egyenáramú töltőponton, így 30 perc alatt juttathatjuk 20 százalékról 80 százalékra, tehát akár egészen nagy távolságokat (mondjuk egy családi nyaralást) is bevállalhatunk. A nagyobb akkumulátorhoz nem társul erősebb villanymotor, ugyanakkor az eltérő technológiai tartalom jóvoltából a 113 lóerős (83 kW) csúcsteljesítményű erőforrás takarékosabban (100 kilométeren 2,0-2,4 kWh-val kevesebbet fogyaszt) üzemel az új kiépítésben – a harmadával növelt hatótávolság részben ebből adódik.

Opel Mokka GSE

Csak egy betű az eltérés, így nem kell hosszasan magyarázni, hogy a GSE az egykori legendás GSi sportmodell-család modern kori, elektromos megfelelője. Az első GSE modell pedig a Mokka Electric, amelynek hivatalos világpremierjét majd később, egy még nem közölt időpontban tartja majd az Opel, ám már az előzetes információk is elegendőek ahhoz, hogy szaporábban verjen a szív és izzadni kezdjen a tenyér.
A közelmúltban bemutatott Mokka GSE Rally prototípus által megelőlegezett szériaverzió a leggyorsabb villanyautó lesz az Opel istállójában. 280 lóerős, 345 Nm-es villanymotorja 5,9 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára álló helyzetből az autót, a végsebesség 200 km/óra, így a dolgok jelenlegi állása szerint a városi sportmodell az Opel leggyorsabb tisztán elektromos modellje. Ha ezt kiaknázzuk, az vélhetően gyorsan felégeti az 54 kWh kapacitású akkumulátorban tárolt energiát, ezért lehetőség van Eco üzemmódba kapcsolni, ahol takarékosabban (és szelídebben) autózhatunk.
A jelentős erőt részlegesen önzáró Torsen differenciálmű segít az aszfaltra vinni, a felfüggesztést megerősítették, lecserélték a lengéscsillapítókat, a fékek és a kormánymű sportos hangolást kap. A képet látványos optikai kiegészítők, Alcantara-sportülések és sárga-fekete részletek teszik teljessé, az infotainment-rendszer kiegészül egy gyorsulási és menetdinamikai adatokat, akkuhőmérsékletet és egyéb versenypálya-orientált információt megjelenítő GSE-menüponttal.

Opel Astra Plug-in Hybrid

Komoly elhatározás kell ahhoz, hogy valaki (vagy valami) egyszerre minden paraméterét javítsa, márpedig pontosan ez történt az Opel Astra hálózatról tölthető hibrid modelljeivel. A nagyobb teljesítmény és a megnövelt elektromos hatótávolság jóvoltából szinte új típusnak tekinthető az ötajtós és a kombi karosszériában egyaránt elérhető fejlesztés.
A motorteljesítmény 133 helyett 144 kilowatt, azaz a korábbi 180 lóerő helyett 196 áll a vezető rendelkezésére. Az 1,6 literes benzines turbómotor teljesítménye maradt a jól bevált 110 kW (150 LE), a vele összejátszó villanymotor viszont a korábbi 81 kW (110 LE) helyett immár 92 kW-os (125 LE). Ez egyben azt is jelenti, hogy az elektromos gép nagyobb arányban veheti ki a részét a hajtásból. A sebességváltó is új, a hétfokozatú, dupla kuplungos egység is szerepet vállal abban, hogy az ötajtós 7,6, a kombi pedig 7,7 mp alatt érje el álló helyzetből a 100 km/óra sebességet. A végsebesség mindkét esetben 225 km/óra.
A plug-in hibrid Astra erősebb és gyorsabb, ugyanakkor az akkumulátorát 12,4-ről 17,2 kWh kapacitásúra cserélték, így mostantól nem 57, hanem 83 kilométer a tisztán elektromos üzemben megtehető legnagyobb szabványos távolság – ez a csaknem 50 százalékos fejlesztés pedig azt jelenti, hogy a felhasználók jóval nagyobb százaléka lesz képes anélkül közlekedni az autóval a mindennapokban, hogy be kellene indítania a benzinmotort.