Új csúcsmodell az Opel kínálatában

Új csúcsmodell az Opel kínálatában

hirdetés
Először épített olyan villanyautót az Opel, amelynek mindkét tengelyét hajtja egy-egy elektromotor. A teljesítmény és a menetdinamika elismerésre méltó.
A közelmúltig, ha összkerékhajtású Opelt szerettünk volna, be kellett érnünk a francia Dangel specialista által átépített furgonokkal.

A Grandland Electric AWD azonban változtat ezen az áldatlan helyzeten, megspékelve azzal az újdonsággal, hogy először épít elektromos összkerékhajtású modellt az Opel.

Hamarosan érkeznek a tisztán elektromos sport-Opelek, a GSE modellek, ám hogy addig se érezze magát elhanyagolva az ügyfél, az Opel bevezette első AWD villanyautóját.

A megtiszteltetés a Grandlandot érte, méghozzá gyorsan: a kompakt crossover Európa legnagyobb piacain már megvásárolható.
Az autó viszonylag egyszerűen felismerhető, ha jó a szemünk: a 325 lóerős csúcsverzió aerodinamikailag optimalizált lökhárítóbetéteket, valamint áramvonalas kialakítású, 20 colos keréktárcsákat kap. Ezeknek és vélhetően további apró módosításoknak köszönhetően az új AWD modell az eddigi legáramvonalasabb Grandland – közegellenállási együtthatója (Cw) mindössze 2,78.
A lítiumion-nikkel-mangán-kobalt akkumulátor nettó kapacitása 73 kWh, ami 501 km hatótávolságot biztosít. 20-ról 80%-ra nem egészen 30 perc alatt tölthető. Az elsőkerék-hajtású modellekből már ismert, 213 lóerős (157 kW) első villanymotor mellé egy 112 lóerős (82 kW) hátsó villanymotor társul. A rendszerteljesítmény 329 LE (239 kW),a legnagyobb elérhető rendszernyomaték impozáns 509 Nm.
Az autó négyféle üzemmódot kínál. Normál helyzetben amikor csak lehet, elöl hajt az autó. Ezzel együtt igény szerint rendelkezésre áll csaknem a teljes motorteljesítmény (313 LE, 450 Nm.) Sport üzemmódban mindkét villanymotor állandóan működik, 60:40 arányban osztva meg a hajtóerőt. Ha AWD állásba kapcsolunk, az erő elosztása 50:50 arányra vált. Mindkét üzemmódban rendelkezésre áll a maximális motorteljesítmény, de eltérők a gázreakciók, máshogy hangolták az ESC-t és így tovább. Végezetül a takarékos Öko üzemmódban 213 lóerőt és 343 Nm-t kapunk, a hajtás az első tengelyt favorizálja. Mind a négy beállítás maximális erőkifejtésre vált, ha a vezető hirtelen padlógázt ad.
Sport beállításban álló helyzetből 6,1 mp alatt éri el a 100 km/órát az autó, amely frekvenciaadaptív lengéscsillapítókat, egyedi rugókat és kanyarstabilizátorokat, valamint áthangolt kormányművet és ESC-t is kínál. Persze a jobb tapadási képességek nemcsak a dinamikát fokozzák, de a biztonságos célba érkezésben is segítenek. Azzal, hogy a legerősebb Opel-modell hátul is hajt, jobban boldogul síkos úton vagy akár könnyű terepen is.