Egy hónap ingyen jár a megújult Corsához

Egy hónap ingyen jár a megújult Corsához

hirdetés
Az elektromos mobilitás egyik kulcsfontosságú jellemzőjét igazolja az Opel Corsa Yes, amely nemcsak egy felszereltségi szint, hanem kulcsfontosságú műszaki újdonságokat is hoz.
Az autózás hőskorában, amikor a motorok mind és kizárólag belső égésűek voltak, nem volt egyszerű, és ezért nem is volt jellemző a hajtásláncok folyamatos fejlesztése. Egészen más a helyzet a tisztán elektromos hajtásláncokkal.

Ezek egyrészt evolúciójuk kezdeti szakaszában járnak, bőven van még tere az érdemi fejlesztésnek, és minden apró előrelépés vonzóbbá, versenyképesebbé teszi őket.

Másrészt egy sor frissítés utólag is alkalmazható a villanyautókon, köszönhetően a vezeték nélküli kapcsolaton (mobil adathálózaton) keresztül letölthető szoftverfrissítéseknek.
Az Opel Corsa-e például 2019-es bevezetése óta immár másodszor újul meg. Az első, 2023-as frissítésnél vadonatúj akkucsomaggal és nagyobb teljesítményű villanymotorral bővítették a portfóliót, most pedig ennek az utóbbi hajtáslánc-variánsnak a tudását csiszolták még tovább. A változás részben a nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátor folyamatos tökéletesítésének tudható be, részben a mérnökök sikeresen növelték a hajtáslánc egészének a hatásfokát.
Az eredmény: az energiafelhasználás 15,3 helyett immár csupán 14,2 kWh 100 kilométeren, ami a hatótávolság hasonló mértékű növekedését hozta magával: a korábbi 402 helyett immár 429 kilométert tud megtenni a Corsa egy feltöltéssel. Ez nem hangzik soknak, ám ha azt nézzük, hogy az európai nagyvárosi autósok napi átlagban 60 kilométer körül vezetnek, ez hetente fél, évente huszonhat extra napot jelent változatlan energiamennyiségből – ha úgy nézzük, az Opel egy szűk hónapnyi ingyen járműhasználatot ajándékoz minden Corsa-vásárlónak.
Nem ez az egyetlen újdonsága a Corsának, amelyből egyébként idén tavasszal elkészült az egymilliomodik darab (mármint a jelenlegi szériából). A Magyarországon is forgalmazott YES limitált széria gazdag alapfelszereltség mellett ragyogó új karosszériaszíneket – „reményzöldet”, „hűségkéket” és „vágyvöröst” – kínál, vadonatúj érzelmekkel töltve meg az autózást.
A Corsa egyébként a most megújult elektromos hajtáslánc mellett továbbra is megvásárolható a korábban bevezetett 136 lóerős villanymotorral, 100 lóerős benzinmotorral, valamint hibrid hajtáslánccal, amely 110, illetve 45 lóerős kivitelben áll rendelkezésre. A benzinmotorhoz opció a nyolcfokozatú automata sebességváltó, a hibridnél viszont alapfelszerelés: ez egy olyan különleges, hatfokozatú egység, amely a villanymotort is magában foglalja, így kis sebességű manőverezésnél, elinduláskor és tolatáskor kizárólag elektromos üzemben mozgatja az autót.