Az előző években túlságosan közel állt egymáshoz a Crossland és a Mokka. Az utóbbi technikájában és megjelenésében modernebb volt, az előbbi valamivel tágasabb és nagyobb alternatívaként szerepelt a palettán. A Crossland azonban most átadta a stafétát a teljesen más termékfilozófiát képviselő, vadonatúj Fronterának, és ezzel a Mokka is rátalálhatott saját személyiségére. Ennek örömére a következő modellévben egy sor diszkrét, de összhatásában erőteljes változtatás érkezik a Mokkánál. Megújul például az orr: az Opel Vizorra új kivitelben kerül a villámlogó, módosul a lökhárító, és a nappali karakterfényt is aktualizálták. Az oldalablakok felső szélén végigfutó krómsávot fekete szegély váltotta ki, határozottan sportosabb, komolyabb külsőt kölcsönözve a Mokkának – az autó más külső pontján sem találunk immár krómot, amelyről gyártásának káros környezeti hatása miatt mondott le az Opel.
Orrának látványos grafikájával immár a belső térben is találkozhatunk, infotainment-rendszere pedig teljesen újjászületett az új modellévre – megújult az Opel Mokka!
A beltérben is számos környezettudatos megoldással találkozunk: a szövetek mind tartalmaznak újrahasznosított nyersanyagot. Az alul és felül lapított kivitelű kormánykerék agyán megjelenik az Opel Vizor kontúrja. A vezetői környezet letisztultabbá vált. Különösen igaz ez a padló- és középkonzolokra, a korábban nyomógombok által kezelt funkciók egy részét átköltöztették az érintőképernyőre; mindezek a változások elegánsabb, felsőbb kategóriákat idéző megjelenést eredményeztek.
Mostantól a digitális műszeregység és a központi érintőképernyő is 10 colos; az utóbbi hangvezérléssel vagy widgeteken keresztül kezelhető egyszerűen, hatékonyan. Mindkét kijelző testre szabható, az okostelefonok integrációjához nincs szükség vezetékes összeköttetésre.
Az opciós fedélzeti navigációs rendszerhez online tölthetők le térképek és frissítések, a rendszer a ChatGPT-nek köszönhetően folyamatosan tanul és fejlődik. Számos fedélzeti és járműfunkció okostelefonos alkalmazásból vezérelhető, illetve ellenőrizhető, a Mokka Electric navigációs rendszere képes töltőpontokhoz navigálni, van USB-C és vezeték nélküli töltő, míg a manőverezést 180 fokos kamera segítheti (opció).
Motorból a már ismert lehetőségek közül választhatunk. Az 1,2 literes benzinmotor 136 lóerős, akárcsak a Mokka Hybrid, amely azonban szükség szerint besegít 28 lóerős villanymotorjával. Tisztán elektromos a Mokka Electric, amely 156 lóerő (115 kW) mellett 54 kWh-s akkumulátort és 403 kilométeres hatótávolságot ígér. További újdonság, hogy immár a benzines erőforrás és a könnyű hibird is az eddig olajban futó szíj helyett láncos vezérlést kapott.