A fejlett vezetőtámogató rendszerek, a radarok és kamerák, az elektronikus vezérlés, a felhőből nyert valós idejű információk korát éljük. Hajlamosak vagyunk hát azt gondolni, hogy eleink jóval kevesebbet tettek az autóvezetők, az utasok biztonságáért. Ez azonban távolról sem igaz: az autómérnökök már évtizedekkel ezelőtt a legfontosabb feladatok között kezelték a balesetek, sérülések elkerülését.
Kiváló példa erre az Opel Safety Vehicle 40 (OSV 40), a német autógyártó biztonsági prototípusa, amely egy fontos dologban különbözött a hozzá hasonlóan előremutatónak szánt versenytársaktól. Az OSV 40 ugyanis futurisztikus álmok helyett hihető, a kor technikai színvonalán is megvalósítható megoldásokat vezetett fel, ezzel kiérdemelve a das realistische Sicherheitsauto becenevet.
Kiváló példa erre az Opel Safety Vehicle 40 (OSV 40), a német autógyártó biztonsági prototípusa, amely egy fontos dologban különbözött a hozzá hasonlóan előremutatónak szánt versenytársaktól. Az OSV 40 ugyanis futurisztikus álmok helyett hihető, a kor technikai színvonalán is megvalósítható megoldásokat vezetett fel, ezzel kiérdemelve a das realistische Sicherheitsauto becenevet.