Alaposan megtréfálta a szaksajtót a Hyundai, amikor június elején bejelentette: elhozza Európába a koreai piacon Casper néven forgalmazott mikrocrossovert. A nem egészen 3,6 méteres autó ígérete kétkedéssel töltötte el az újságírókat, a világpremier alkalmával azonban elárulták a turpisságot: a belpiacos modell 240 cm-es tengelytávját 258-ra növelték, ami sokkal jobban illik az európai testalkatok valóságához. A teljes hossz még ennél is nagyobb mértékben, 383 centiméterre nőtt: az Inster (mert exportpiacain ezen a néven forgalmazza parányi autóját a Hyundai) így is játszi könnyedséggel mozog a városban, de hátul is értékelhető férőhelyet, valamint a kategóriában jónak számító, akár 280 literes csomagtartót kínál. Mondunk ennél is jobbat: a hátsó üléssor osztva tologatható előre és hátra, így a csomagtartót akár 351 literig bővíthetjük, ami már a B szegmensben is erős ajánlatnak minősülne.
Az i10-esnél alig hosszabb, de teljesen más karakterű modellel erősít Európában a Hyundai. Az Inster jelenlegi ismereteink szerint kizárólag villanymotorral lesz kapható, a forgalmazás már a nyáron megkezdődhet.
Elsősorban mégsem erre gondoltunk azonban cikkünk címadásakor, hanem az Inster tudására és felszereltségére. Ezek ugyanis nem tükrözik az autó besorolását: bőséges vezetőtámogató funkcionalitás, gazdagon berendezett vezetői környezet és nem utolsósorban versenyképes hajtáslánc teheti a piac egyik legkeresettebb városi villanyautójává a pici Hyundait.
Kezdjük a végén, azaz a hajtáslánccal! Alapkivitelben 42 kWh kapacitású akkumulátort és 71 kW-os (92 LE) villanymotort kapunk. A 11,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulás és a 140 km/óra végsebesség versenyképesen hangzik, de ennél fontosabb, hogy 300 kilométert meghaladó hatótávolságot ígér az autó, méghozzá az európai WLTP-norma szerint számolva. Lesz egy másik variáns is: 49 kWh-s akkuval, 266 helyett 310 voltos elektromos architektúrával, 85 kW-os (115 LE) villanymotorral, 150 km/órás végsebességgel, 10,6 másodperces 0-100-as gyorsulással . Ez a modell már 355 kilométeres szabványos hatótávolságot kínál, ami egyenesen bámulatos ebben a méretosztályban.
Egyelőre nem tudni, hogy melyik modellváltozat érkezik először – az is lehet, hogy a kettőt egyszerre vezetik be Európában. Az viszont bizonyos, hogy 11 kW-os teljesítménnyel tölthető váltóáramról az Inster, ha pedig egyenáramú gyorstöltőt találunk, onnan akár 120 kW-tal veheti fel az energiát.
A márka európai villanyautóihoz igazodva pixeles első és hátsó fénykaraktert, kormányoszlopra emelt irányváltó kart és átgondolt ergonómiát kínál.
Az utas előtt, a műszerfalon elhelyezett töltőcsatlakozók, a két első ülés közötti, emelt pohártartók, a magas középkonzolon kialakított vezeték nélküli telefontöltő zseb, valamint a nagy méretű digitális műszeregység olyan részletek, amelyek az Ioniq modellcsaláddal teremtenek párhuzamot. Az üléskárpitok jelentős részben újrahasznosított anyagból készülnek.
A márka európai villanyautóihoz igazodva pixeles első és hátsó fénykaraktert, kormányoszlopra emelt irányváltó kart és átgondolt ergonómiát kínál.
Az utas előtt, a műszerfalon elhelyezett töltőcsatlakozók, a két első ülés közötti, emelt pohártartók, a magas középkonzolon kialakított vezeték nélküli telefontöltő zseb, valamint a nagy méretű digitális műszeregység olyan részletek, amelyek az Ioniq modellcsaláddal teremtenek párhuzamot. Az üléskárpitok jelentős részben újrahasznosított anyagból készülnek.
Az Inster nagyságának harmadik oszlopa a kényelmi és baleset-megelőző funkciók széles köre: indítókulcsként használható mobiltelefon, változtatható színű belső hangulatvilágítás, panoráma-kamerarendszer, teljes körű ütközéselkerülő funkciók, valamint a hátul utazók épségét szolgáló fontos rendszerek: a biztonságos kiszállást támogató, illetve az autóban maradt gyermekre figyelmeztető funkció más márkáknál jóval nagyobb autóknál sem magától értetődő.
Az Inster tehát még a nyár folyamán megjelenik, később pedig tovább bővül a kör: jön az Inster Cross, amely az alapmodell bájos funkcionalitását dögös terepihletésű stíluselemekkel bolondítja meg.