A nők szerint a legkeményebb Hyundai a világ legjobb autója

A nők szerint a legkeményebb Hyundai a világ legjobb autója

hirdetés
A Világ Női Év Autója szavazáson az új generációs Hyundai Santa Fét választották meg abszolút győztesnek. Másodszor részesül Hyundai ebben a megtiszteltetésben.
„Az ötödik generációs Hyundai Santa Fe egy hétüléses szabadidőjármű, amely méretét tekintve a közép- és felső kategória határán helyezkedik el. Határozottan szögletes formavilággal, eredeti felfogásban megalkotott, H alakú fényforrásokkal rendelkezik. A modell hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal is rendelhető. Kifejezetten tágas jármű, amely bővelkedik a praktikus megoldásokban.

Rendelhető összkerékhajtású kivitelben, és rendelkezik olyan funkciókkal, amelyek alkalmassá teszik kemény terepek meghódítására” – ezzel a meglehetősen tárgyilagosan megfogalmazott jellemzéssel indokolta a Világ Női Év Autója (Women’s Worldwide Car of the Year, WWCOTY) zsűrije 2025. januárban, hogy az idei WWCOTY-díjak legvégső szavazását megelőző utolsó körben a Santa Fét választották meg az év legjobb nagy méretű szabadidőjárművének.
Ez önmagában is komoly elismerés, hiszen ezzel a Hyundai Santa Fe egyike lett annak a mindössze hat típusnak, amely a nyolcvanegy (!) jelölt közül esélyessé vált a végső győzelemre – azaz már ekkor lehetett tudni, hogy történjen bármi, a Santa Fe a 2025-ös modellév legkiválóbb újdonságai közé tartozik. Márciusban pedig az is kiderült, hogy a hatalmas Hyundai nemcsak egyike a legkiválóbbaknak, hanem maga a nagybetűs tökéletesség, amint a Santa Fe elnyerte az év abszolút legjobb újdonságának járó Supreme Winner címet.
A WWCOTY az egyetlen olyan nemzetközi autóipari díj, amelynek zsűrijét kizárólag hölgyek – ötvenöt ország nyolcvankét újságírója – alkotják. Kétség se férjen hozzá: döntéseiket ugyanúgy szakmai elvek alapján, alapos teszteket és elemzéseket követően, objektíven hozzák meg. Ugyanakkor a női szem, az anyai ösztönök, az eltérő fizikai adottságok, az egyes szempontok és elvárások sajátos értelmezése, a hangsúlyok máshová helyezése egy olyan dimenzióval gazdagítja a piac elemzését, ami nem csak a női vásárlók számára könnyíti meg az autóválasztást, de minden tudatos vásárló és autórajongó számára is friss megközelítést jelent.
Többen is kiemelték például, hogy a Hyundai a kor szavát meghallva nem félt radikálisan újraalkotni egyik legsikeresebb típusát, és ezzel nemcsak a technológiai tartalom terén állít új mércét a Santa Fe, hanem stílusában és helykihasználásában is feladja a leckét versenytársainak, egyben bebiztosítva pozícióját a szegmensben. Általános elismerésnek örvendett a 4,8 méteres hosszra rácáfoló, egyszerű vezethetőség, a hibrid hajtásláncok takarékossága, és persze a csomagtartó, amely a szokatlanul szélesre nyíló hátfalnak és a padlóba süllyeszthető harmadik üléssornak köszönhetően páratlanul tágas és jól kihasználható. Egy figyelmetlen helyi teherautó-sofőrnek köszönhetően pedig az is kiderült a zsűri tagjai számára szervezett olaszországi tesztvezetésen, hogy a Santa Fe hatékonyan védi utasait az ütközések során.
A Santa Fe győzelmével tovább bővül azon Hyundai-modellek sora, amelyek a világ valamely nagy, regionális év autója-szavazásán bizonyultak az adott időszak legmeggyőzőbb újdonságának. A Világ Női Év Autója szavazáson 2017-ben a Hyundai Ioniq aratott végső győzelmet, miután bezsebelte az év legjobb környezetbarát újdonságának járó díjat. A WWCOTY-díj történetében egyébként eddig csupán ez a két Hyundai jutott el a döntőig, és mindkét alkalommal abszolút győzelmet aratott a márka. A Világ Év Autója (WCOTY) szavazáson szenzációszámba ment, amikor a Hyundai Ioniq 5 2022-ben, a Hyundai Ioniq 6 pedig 2023-ban aratott három kategóriában is győzelmet – korábban ez csak 2019-ben fordult elő (Jaguar I-Pace), az pedig teljességgel példa nélkül álló, hogy egyazon autógyártó két egymást követő évben triplázzon. A Hyundai Ioniq 5 egyébként a Japán Év Autója verseny 2022-es szavazásán is az abszolút legjobbnak bizonyult.
A Hyundai legnagyobb piaca persze Észak-Amerika, ahol évente mintegy egymillió autót értékesít a vállalat. Nem csoda, hogy ott nyerte el legtöbb év autója díját a márka, méghozzá különösen változatos modellekkel: 2009-ben a Hyundai Genesis luxusszedán, 2012-ben és 2021-ben a Hyundai Elantra kompakt négyajtós, 2019-ben pedig a Hyundai Kona szubkompakt crossover győzelmével zárult a NACTOY, azaz az Év Észak-amerikai Személyautója, Pick-upja És Crossovere szavazása.
Az pedig már csak hab a tortán, hogy számtalan rangos autós szakfolyóirat is az év legjobbjának választotta meg a Santa Fét, a CarWow-tól kezdve a What Car?-on át a Top Gearig, és akkor még nem szóltunk a modell egybehangzó elismeréséről az ipari formatervezés világának legfontosabb fórumain, köztük a Red Dot Design Award szavazásán.