Nagy hagyományú, mégis előzmények nélküli Opel érkezik

Nagy hagyományú, mégis előzmények nélküli Opel érkezik

Patinás névhez társít különleges belső kialakítást a vadonatúj Opel Frontera. Az egykori műfajteremtő modell utódja tökéletes családi járműnek ígérkezik.
Az 1990-es évek legelején a Frontera már akkor felhelyezte a szabadidőjárművek térképére az Opelt, amikor Európa még csak ismerkedett a terepjárók robusztus sokoldalúságát a fiatalos személyautók divatos, életvidám karakterével ötvöző műfajjal. Bő évtizedes pályafutás után a Frontera átadta a stafétát az Antarának, az pedig a Grandland szériának.

Utóbbi rendkívül sikeres, és immár második generációnál jár. Az Opel azonban nem felejtette első SUV-ját, így a jó csengésű modellnév most a Crossland nyomdokaiba lépő családi modellel tér vissza.
Ha van ma típus, amely megérdemli az innovatív jelzőt, az a vadonatúj Frontera: belsőépítészei addig bűvészkedtek a rendelkezésre álló hellyel, amíg a 4,3 méter körüli autóban három üléssort tudtak elhelyezni, rálicitálva a célszerűség csúcsának számító Opel Combóra.
Erre a térvarázslóra valamivel többet kell várni, mint a piaci bevezetéstől rendelhető, ötszemélyes kivitelre, ám a Frontera két üléssorral is sziporkázóan ötletes a gumírozott, ezért zörgésmentes tárolóktól kezdve az ortopéd szakorvosok ajánlásával kifejlesztett Intelli-Seat ülésekig, a háttámlákon kialakított telefontartó zsebektől az autóhoz kifejlesztett tetősátorig, amely új alapokra helyezi a kempingezés fogalmát.
A vezeték nélküli okostelefon-töltő, a 10 colos multimédiás érintőképernyő, valamint az ugyanekkora digitális műszeregység olyan opciók, amelyek online kapcsolódási szempontból is naprakésszé teszik a Fronterát, márpedig enélkül ma már bajos volna elképzelni egy modern családi autót.
Ami a választható motorokat illeti, az Opel a lehető legpontosabban alkalmazkodik az európai vásárlók elvárásaihoz. Mindkét választható opció villamosított: az egyik egy tisztán elektromos, akkumulátoros hajtáslánc, míg a másik egy bevált hibrid konfiguráció, amely ráadásul két teljesítményszinten lesz rendelhető. Az 1,2 literes, benzines turbómotor 100 vagy 136 lóerős hangolással választható; az ehhez társuló, 28 lóerős villanymotor pedig valódi jolly joker.

Kis sebességű manőverezésnél egyedül mozgatja az autót, intenzív gyorsításkor besegít a benzinmotornak, egyébként pedig szerepet vállal az autó lassításában, továbbá indítómotorként és az akkumulátort töltő áramfejlesztőként is dolgozik.
A villanymotoros verzió – megint csak a családi igényeket szem előtt tartva – kifejezetten hosszú hatótávolságokkal örvendeztet. A szabványos mérések szerint már az alapverzió is több mint 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, ám hamarosan érkezik egy nagyobb akkumulátorral szerelt variáns is, amely mintegy 400 kilométerre növelt hatótávolsággal büszkélkedhet.