Telefonról indul, messzebbre jut a Hyundai Ioniq 5

Telefonról indul, messzebbre jut a Hyundai Ioniq 5

hirdetés
Átdolgozták a Hyundai Ioniq 5-öt. A változásokat elsősorban az elektromos és elektronikus technológiák villámgyors fejlődése indokolja, de ha már hozzányúltak, a mechanikus szerkezetet is módosították.
Hosszas felvezetés helyett térjünk rögtön a lényegre: az Ioniq 5 új kiadása megkapja az Ioniq 5 N sportmodell ultranagy kapacitású akkumulátorát.

A 84,0 kWh-ás egység az eddigi 77,4 kWh-st váltja; a kisebbik, 58 kWh-s akkumulátorcsomag továbbra is a kínálatban marad.

A 8,5 százalékos kapacitásnövekedés a hatótávolság hasonló mértékű emelkedését prognosztizálja, ám konkrét értéket nem adott közre a Hyundai; ezt majd a módosított modell WLTP-szabvány szerinti bemérése után tudhatjuk meg.
Azért sem érdemes jóslásokba bocsátkozni, mert az akkucserén kívül kis mértékben a modell aerodinamikai jellemzőit is átdolgozta a Hyundai. Újak a lökhárítók, ami 20 mm-rel nagyobb teljes hosszúságot eredményezett – ez azonban értelemszerűen nincs hatással a helykínálatra. Hátul 50 mm-rel megnyújtották a tetőspoilert, valamint új, áramlástanilag optimalizált keréktárcsákat terveztek az autóhoz.
Az utastérben jelentősek a változások. Több ponton módosult a vezetői környezet ergonómiája: a mozgatható padlókonzolon a felső szintre költözött a vezeték nélküli telefontöltő lemez, illetve megjelent itt egy gombsor, amelyről olyan funkciók vezérelhetők, mint az ülésfűtés és -szellőzés, a kormányfűtés vagy a parkolóradar. Megújult a kormánykerék, és átdolgozták a klímaberendezés kezelőszerveit.
Az infotainmentnél nemcsak a kezelőfelülte újult meg, hanem az egész rendszer; az online navigációs és tájékoztató funkciókhoz kapcsolódóan a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége is megjelent a fedélzeten. Kibővítették a vezetőtámogató, baleset-megelőző funkciók körét, továbbá közkívánatra kényelmi extrákat is behoztak a fedélzetre, az okostelefonos nyitástól és indítástól kezdve az adaptív fényszórókon át a távolból dönthető hátsó ülésekig.
Szintén komoly ügyfélörömre tarthat számon az új N Line kivitel megjelenése: ez sportosabb rajzolatú lökhárítókat, oldalsó szoknyát és egyedi, 20 colos keréktárcsákat kínál, a vezetői környezet jóformán minden eleme sportos hangvételű lett, a kormánytól a pedálokig, a tetőkárpittól a pirossal varrott, a díszített sportülésekig.

A Hyundai nem húzta meg a vonalat az elektronikus és esztétikai módosításoknál: néhány alapvető szerkezeti módosításra is rászánták magukat. Lecserélték a lengéscsillapítókat és megnövelték a műszerfal kereszttartónak merevségét, csökkentve az utastérbe jutó rezgések mértékét.

A hátsó keréknél és a padlónál alkalmazott merevítések a menetstabilitást fokozták. A villanymotor zaját optimalizálták, hatékonyabb zajcsillapítást kapott, így halkabban fut az autó.
Ez sem volt azonban elég: az egész karosszériát merevebbre tervezték, a B oszlopot és az ajtókat megerősítették, így csökkent a dübörgés és javult az oldalirányú ütközésvédelem. Az utóbbit második üléssori oldallégzsákok is fokozzák.