Fiatalosabb külsővel hódítanak a Hyundai limuzinjai.
A Hyundai csoport hobbiterepjáró-kínálatának bővítése mellett nem feledkezik meg tradicionális lépcsőshátú limuzinjairól sem, amelyek vonzóbb, sportosabb megjelenéssel igyekeznek meghódítani a fiatalabb nemzedéket is.
Tinédzserek gyakorolják hip-hop táncukat a vasúti sínek mentén, miközben Cd játszójukból a legendás koreai Deux együttes szól. 1993-ban járunk, amikor az egyik táncos megkérdezi barátját, mit fog kezdeni, ha befutott sztár lesz. Ő pedig az éppen a síneken áthaladó dobozszerű Grandeur-re mutat: „Veszek majd egy ilyet!”. Az 1990-es évek Grandeur modellje az akkori Dél-Korea felemelkedését szimbolizálta, Miután szegénységükből kitörve két nemzetközi sporteseményt is sikeresen megrendeztek: 1986-ban az Ázsiai Olimpiát, majd 1988-ban a Szöuli Olimpiai Játékokat. Minden magára valamit is adó üzletember Grandeur-rel járt, hiszen akkortájt ez volt a legmagasabb színvonalú hazai gyártású luxusautó, amit a Hyundai Motor kínált.
Habár a típus a Hyundai egyik leghosszabb ideje fennmaradt márkaneve, az üzleti limuzin az évek során mára elvesztette nagyszerűsége és hírneve nagy részét, mivel a koreaiak számára időközben kinyílt a világ és a külföldi márkák előretörése mellett a sportos hobbiterepjárók is egyre népszerűbbekké váltak.
A Hyundai új „Érzéki Sportosság” formanyelve azonban most elérte az új, ráncfelvarrott Grandeur-t is. A formanyelvet először a 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott Le Fil Rouge tanulmányautón láthatta a nagyközönség, amely Sang-yup Lee, a Hyundai formatervező csapatának vezetője szerint olyan autók előfutára, amelyek „megnövelt érzelmi értéket hordoznak és újraalkotják az autótervezés irányát. Ezt a filozófiát elsőként a vadonatúj Sonata modell formatervezésénél alkalmazták, amely idén márciusban mutatkozott be.
Az új Grandeur elejét egy „parametrikus ékszer”-nek nevezett mintázattal látták el azért, hogy az autót divatossá tegyék, miközben azt a fényszórókkal integrálták. Az új modell karosszériája elődjénél 60 mm-rel hosszabbra, 4 990 mm-re nyúlt, amivel osztályának egyik legtágasabb utasterét tudták létrehozni. Az autó kapott egy 12,3 colos műszeregységet és egy ugyanekkora navigációs kijelző is került látszólag teljesen egymás mellé, amelyek mellett vékonyabb és hosszabb légbeömlőket is használtak 64 színárnyalatú hangulatfénnyel kiegészítve.
A csoport másik zászlóshajója, kínált Kia Motors a Grandeur modellel azonos kategóriában kínált K7 Premier limuzinja idén szintén frissítésen esett át, ennek keretében pedig nemcsak átalakított megjelenést, de új generációs motorokat és élvonalbeli technológiát is kapott, amivel egy egészen új modell benyomását kelti. Az átalakítás sikerét jelzi, hogy a ráncfelvarrott változatra jóval több, 8 023 darab előrendelés érkezett nyolc nap alatt, mint az eredeti változatra annak bemutatásakor.
A Kia Motors kisebbik limuzinja, a Hyundai Sonatával rokon Kia K5/Optima 2019 decemberében teljesen megújulva mutatkozik be, amely friss és innovatív új megjelenésével egy egészen új formairányzatot testesít meg a Kiánál. Az autó merész karakterét a frontrészen továbbgondolt „tigrisorr” hűtőmaszk különleges, háromdimenziós kialakítása mellett az egyedi „szívdobbanás” nappali menetfény-rajzolat is kiemeli.
Az elődjénél hosszabb, szélesebb, de alacsonyabb új Optima profilnézete elődjénél jóval erőteljesebbnek hat, a kupéforma pedig egy nagyon rövid hátsóban folytatódik, szinte ötajtós fastback megjelenést kölcsönözve az autónak. Hátul egy vadonatúj, teljes szélességében világító lámpatestet találunk, amelynek mintázata az első menetfények „szívdobbanás” motívumát tükrözik.
A fentiekből is látszik, hogy a Hyundai csoport vezetésével nemrég megbízott Eui-sun Chung ügyvezető alelnök elkötelezte magát az innováció és formatervezés iránt. Az ifjabb Chung több neves autótervezőt is a céghez csábított. Egészen Németországig repült, hogy alkalmazza Peter Schreyert azért, hogy a Kia formatervezését rábízza. Azóta Schreyer a Hyundai formavilágát is átalakította, de időközben átcsábították a Bentley-től Luc Donckerwolke és Sang-yup Lee, illetve Simon Loasby tervezőket is. Legutóbb pedig Filippo Perini csatlakozott a csoporthoz, hogy a Lamborghinik után a Genesis új modelljeinek formáját álmodja meg.
Az új Grandeur fiatalosabb külső megjelenésével nemcsak az idősebb, 40-es éveikben járó, a modell koreai öröksége miatt nosztalgikus hangulatú vevőkört, de emellett a fiatalabb ügyfelek érdeklődését is felkeltette. Az autóra az előrendelés első napján 17 294 darab előrendelést adtak le, ami rekordot jelent minden Koreában bemutatott frissített modell között.
Forrás: Dönci Hyundai Blogja
A Hyundai új „Érzéki Sportosság” formanyelve azonban most elérte az új, ráncfelvarrott Grandeur-t is. A formanyelvet először a 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott Le Fil Rouge tanulmányautón láthatta a nagyközönség, amely Sang-yup Lee, a Hyundai formatervező csapatának vezetője szerint olyan autók előfutára, amelyek „megnövelt érzelmi értéket hordoznak és újraalkotják az autótervezés irányát. Ezt a filozófiát elsőként a vadonatúj Sonata modell formatervezésénél alkalmazták, amely idén márciusban mutatkozott be.
Az új Grandeur elejét egy „parametrikus ékszer”-nek nevezett mintázattal látták el azért, hogy az autót divatossá tegyék, miközben azt a fényszórókkal integrálták. Az új modell karosszériája elődjénél 60 mm-rel hosszabbra, 4 990 mm-re nyúlt, amivel osztályának egyik legtágasabb utasterét tudták létrehozni. Az autó kapott egy 12,3 colos műszeregységet és egy ugyanekkora navigációs kijelző is került látszólag teljesen egymás mellé, amelyek mellett vékonyabb és hosszabb légbeömlőket is használtak 64 színárnyalatú hangulatfénnyel kiegészítve.
A csoport másik zászlóshajója, kínált Kia Motors a Grandeur modellel azonos kategóriában kínált K7 Premier limuzinja idén szintén frissítésen esett át, ennek keretében pedig nemcsak átalakított megjelenést, de új generációs motorokat és élvonalbeli technológiát is kapott, amivel egy egészen új modell benyomását kelti. Az átalakítás sikerét jelzi, hogy a ráncfelvarrott változatra jóval több, 8 023 darab előrendelés érkezett nyolc nap alatt, mint az eredeti változatra annak bemutatásakor.
A Kia Motors kisebbik limuzinja, a Hyundai Sonatával rokon Kia K5/Optima 2019 decemberében teljesen megújulva mutatkozik be, amely friss és innovatív új megjelenésével egy egészen új formairányzatot testesít meg a Kiánál. Az autó merész karakterét a frontrészen továbbgondolt „tigrisorr” hűtőmaszk különleges, háromdimenziós kialakítása mellett az egyedi „szívdobbanás” nappali menetfény-rajzolat is kiemeli.
Az elődjénél hosszabb, szélesebb, de alacsonyabb új Optima profilnézete elődjénél jóval erőteljesebbnek hat, a kupéforma pedig egy nagyon rövid hátsóban folytatódik, szinte ötajtós fastback megjelenést kölcsönözve az autónak. Hátul egy vadonatúj, teljes szélességében világító lámpatestet találunk, amelynek mintázata az első menetfények „szívdobbanás” motívumát tükrözik.
A fentiekből is látszik, hogy a Hyundai csoport vezetésével nemrég megbízott Eui-sun Chung ügyvezető alelnök elkötelezte magát az innováció és formatervezés iránt. Az ifjabb Chung több neves autótervezőt is a céghez csábított. Egészen Németországig repült, hogy alkalmazza Peter Schreyert azért, hogy a Kia formatervezését rábízza. Azóta Schreyer a Hyundai formavilágát is átalakította, de időközben átcsábították a Bentley-től Luc Donckerwolke és Sang-yup Lee, illetve Simon Loasby tervezőket is. Legutóbb pedig Filippo Perini csatlakozott a csoporthoz, hogy a Lamborghinik után a Genesis új modelljeinek formáját álmodja meg.
Az új Grandeur fiatalosabb külső megjelenésével nemcsak az idősebb, 40-es éveikben járó, a modell koreai öröksége miatt nosztalgikus hangulatú vevőkört, de emellett a fiatalabb ügyfelek érdeklődését is felkeltette. Az autóra az előrendelés első napján 17 294 darab előrendelést adtak le, ami rekordot jelent minden Koreában bemutatott frissített modell között.
Forrás: Dönci Hyundai Blogja