Üljünk bármilyen gépjárműbe, nem találunk olyan fedélzeti berendezést, kényelmi vagy egyéb funkciót, amelynek működése ne járna energiafogyasztással.
Van azonban egy fontos különbség: míg egy belső égésű motorhoz egyszerűen és gyorsan beszerezhetjük a hajtáslánc és a segédrendszerek működtetéséhez szükséges energiahordozót (legtöbbször benzint vagy gázolajat, de lehet az autógáz vagy földgáz is), ha egy villanyautónak lemerül az akkumulátora, annak feltöltése jelentős időt vesz igénybe, és – hacsak nem otthon töltjük autónkat – kisebb-nagyobb kényelmetlenséggel is jár.
Van azonban egy fontos különbség: míg egy belső égésű motorhoz egyszerűen és gyorsan beszerezhetjük a hajtáslánc és a segédrendszerek működtetéséhez szükséges energiahordozót (legtöbbször benzint vagy gázolajat, de lehet az autógáz vagy földgáz is), ha egy villanyautónak lemerül az akkumulátora, annak feltöltése jelentős időt vesz igénybe, és – hacsak nem otthon töltjük autónkat – kisebb-nagyobb kényelmetlenséggel is jár.