Mennyiségi és minőségi szintet ugrott a Hyundai

Mennyiségi és minőségi szintet ugrott a Hyundai

hirdetés
Kétszeresen is volt oka az ünneplésre a Hyundainak 2024 októberében: a vállalat olyan mérföldkőhöz érkezett, amellyel belépett az iparág legnagyobbjai közé, és erre rímelve soha nem látott magasságba emelkedett a cég piaci értéke.
Legyártotta százmilliomodik autóját a Hyundai Motor Company. Autós zsargonban úgy is mondhatnánk: a vállalat kilométer-számlálója átfordult a nyolc darab kilencesen.

Ha kozmikus léptékű hasonlatot keresnénk, az sem volna kevésbé impozáns: ezt a százmillió autót egymás mögé rakva a sor jócskán túlnyúlna még a Holdon is. Vagy nézzünk egy hasonlatot az emberiség történetéből: 100 millió autó alsó hangon is kétszer annyit nyom, mint a valaha épült legnehezebb emberi alkotás, a kínai nagy fal.

Akárhogy is, ötvenhét évbe telt, amíg a cég eljutott eddig az említésre méltó mérföldkőig, bár a fejlődés korántsem volt lineáris, sem pedig zökkenőktől és akadályoktól mentes.
Az ulszáni üzem, amely 1968-ban, a Hyundai Cortina Mark 2 gyártásba vételével a koreai autóipar bölcsőjeként kezdte meg működését, 1975-ben adott életet a vállalat első, teljes egészében saját fejlesztésű személyautójának, a Hyundai Ponynak. Ezt követte 1985-ben a Hyundai Sonata és az Excel, majd 1990-ben az Elantra és a Scoupé, utóbbiban pedig a Hyundai első, házon belül fejlesztett erőforrása, a két évtizeden át gyártott Alpha motorcsalád első tagja is világot látott.
Nagyjából ennek a családnak a nyugdíjazásával esett egybe az 50 milliomodik Hyundai megszületése. Ekkorra már a világ négy égtáján készültek Hyundai-járművek, Csehországtól az Egyesült Államokig, Törökországtól Indiáig. A 2013-ban elért mérföldkövet követően aztán még inkább felgyorsultak az események: tizenegy év alatt készült ugyanannyi Hyundai, mint előtte negyvenöt éven át. Ez részben a kifejezetten Európának fejlesztett i-modellsorozatoknak, részben az eladási rekordokat halmozó szabadidőjárműveknek volt köszönhető. Ugyanitt persze a márka rendkívül népszerű, tisztán elektromos modelljeiről, illetve az N sportmárkáról se feledkezzünk meg.
Egyébként nem véletlen, hogy a Hyundai nem a százmilliomodik legyártott autót ünnepelte meg, hanem a százmillió-egyediket, hiszen a mérföldkövek legfontosabb jellemzője, hogy azokon túlhaladva lépünk utunk egy új szakaszára. A jubileumi modell történetesen egy Ioniq 5-ös volt, amelyet közvetlenül a gyártósor legvégén adtak át boldog tulajdonosának. Az E-GMP platformra épülő Ioniq 5 és testvérmodellje, az Ioniq 6 testesítik meg a Hyundai jelenét – amit mindennél hangzatosabban igazol, hogy a maga idejében mindkét típus példa nélküli módon három-három győzelmet ért el a Világ Év Autója-szavazáson –, a közeljövő pedig alighanem a hidrogéné lesz, amelyet személyautói mellett teherjárművek emissziómentes, rugalmasan felhasználható üzemanyagaként is hasznosítani kíván a vállalat.
Ami a fejlődés további irányát illeti, a Hyundai az elmúlt években egyre merészebb és szélesebb kitérőket tett a mobilitás autóiparon túlmutató területeire. A robotikától a mesterséges intelligenciáig, a repüléstől a személyes életminőséget javító segédberendezésekig a kompetencia vadonatúj régióit tárja fel a vállalat. Kulturális és sportszponzorációk, együttműködések és innovációk szegélyezik az útját, és válik eközben a globális autóipar egyik legértékesebb képviselőjévé.
Ez utóbbi pedig nem szubjektív megítélés kérdése, hanem a világ egyik vezető márkatanácsadó szervezetének kutatásokon alapuló állítása. Az Interbrand ’Best Global Brands’ listájára idén sorban a tizennegyedik alkalommal került fel az autógyártó, ami önmagában is nagyszerű eredmény. A koreai gazdaság második legértékesebb szereplőjeként azonban a Hyundai Motor Company folyamatosan növelni tudta teljesítményét: még 2020-ban, a Covid súlya alatt sem torpant meg a fejlődése. A kezdetektől tekintve 660, öt év távlatában 63, a tavalyi évhez viszonyítva pedig 13 százalékkal nőtt a cég értéke, és mostanra elérte a 23 milliárd amerikai dollárt. Ezzel az autógyártók között a hatodik, az abszolút rangsorban pedig a harmincadik legértékesebb márkának számít, olyan óriásokat előzve meg (a teljesség igénye nélkül), mint a Visa, a Pepsi, a Sony, az Adidas, a LEGO vagy a Nescafé.