Érintőgombok és nagyobb hatótáv az új Ioniqban.
A mai hazai kínálat talán legjózanabb, legpraktikusabb elektromos autója végre tudja a 200+ kilométeres hatótávot és a 100 kW-os gyorstöltést. Teszteltük a megújult Hyundai Ioniq Electricet. Eddig is nagy kedvencem volt a Hyundai Ioniq, ez a kompakt méretű, áramvonalas, józan és praktikus hétköznapi autó, amit a villamosítás mindhárom fokán elkészített és piacra dobott a Hyundai.
Jó ár-érték arány, jó energiahatékonyság, nem rongyrázós, de azért kellően komfortos, élhető utastér jellemezte és ha nem is különösebben szép kocsi, azért ránézni se rossz. A modellfrissítés nagyobb akkumulátort, vagyis nagyobb hatótávot, erősebb motort és még pár apróságot hozott az elektromos változatnak. Ebből kaptunk egy kék tesztautót. Megnéztük, mit is tud.
![Image](/hyundai/images/2020/01/21/hyundai-ioniq-electric-2020-2.jpg)
![Image](/hyundai/images/2020/01/21/hyundai-ioniq-electric-2020-5.jpg)
Minimális külső változásokkal jött ki alig három év elteltével a frissített elektromos Ioniq. A leglátványosabb újítás a korábban is rácsozat nélküli hűtőmaszkba szerelt két aktív szellőzőfedél és a frissebb, agresszívebb kettős menetjelző LED-csík. A kocsi új felniket is kapott, köztük a tesztautó érdekes, szürke plasztikbetétes keréktárcsáit. De négy új színnel is bővült a kínálat is, benne azzal a tintakékkel, ami ugyan szintén érdekes, de szerintünk már nem a szó jó értelmében. No de sebaj, nem kötelező ilyen rikító kékben rendelni az autót.
Nem változott viszont a kiváló légellenállás. Az alaktényező eleve csak 0,24, az alacsony építésű, a keskeny autó kis homlokfelülete pedig abszolút értelemben is segít a hosszan tartó könnyed, csendes suhanásban az elektromos technikának.
A műszerfalon látványos frissülés, korszerűsödés tapasztalható. A korábbi nyolc col képátlójú érintőképernyőt (csak a legjobban felszerelt kivitelben) már 10,25-ösre cserélték, a középkonzol fizikai gombjait pedig érintésérzékeny felületek váltották le. Szerencsére a dedikált klímakonzol megmaradt, nem kell a menüben mászkálni a fűtés-szellőzés beállításait kajtatva és az infotainment rendszer lényeges funkciói is elérhetők közvetlenül a műszerfalról.
Nem változott viszont a kiváló légellenállás. Az alaktényező eleve csak 0,24, az alacsony építésű, a keskeny autó kis homlokfelülete pedig abszolút értelemben is segít a hosszan tartó könnyed, csendes suhanásban az elektromos technikának.
A műszerfalon látványos frissülés, korszerűsödés tapasztalható. A korábbi nyolc col képátlójú érintőképernyőt (csak a legjobban felszerelt kivitelben) már 10,25-ösre cserélték, a középkonzol fizikai gombjait pedig érintésérzékeny felületek váltották le. Szerencsére a dedikált klímakonzol megmaradt, nem kell a menüben mászkálni a fűtés-szellőzés beállításait kajtatva és az infotainment rendszer lényeges funkciói is elérhetők közvetlenül a műszerfalról.
![Image](/hyundai/images/2020/01/21/hyundai-ioniq-electric-2020-3.jpg)
![Image](/hyundai/images/2020/01/21/hyundai-ioniq-electric-2020-4.jpg)
A helykínálat átlagos kompaktos, az anyagminőség nem igénytelen, bár prémiumhangulatot nem nyújt az Ioniq utastere. A dizájnvilág egy kicsit bizonytalan, valahol az európai és a távol-keleti ízlés fúziója, mintha egy Honda Civicet kereszteztek volna egy Škoda Scalával. A hátsó traktusban mindent megtalálnak az utasok, ami a kategóriában elvárható: van lehajtható könyöklő, két szellőzőrostély és hálós zseb a támlákon a kisebb cuccoknak. (Kicsit fura, hogy ülésfűtés csak elöl van és ott is csak opciós: pont a koreai kompaktokban szoktak oly lelkesen örvendezni gyerekeim a hátsó ülésfűtés ritka luxusának, ami egy elektromos autóban még kézenfekvőbb extra lenne, mint egy Elantrában vagy egy Ceedben.)
A csomagtér 357 literes, mérete megfelel a kategória átlagának, a rendezett, szemre is szép hátsó traktusban rögzíthető kis táskákban helyezhetők el a töltőkábelek. Mindenképp meg szeretnék emlékezni az Ioniq egyik legnagyszerűbb tulajdonságáról ebben a fejezetben: a kocsi utastere hihetetlenül könnyen tisztítható! A porszívóvég mindenhova befér, a szőnyegekből csak úgy röppen ki a por, a hajszál, a szöszmösz, az avartöredék, a sima, érintőgombos középkonzol pedig pont olyan könnyedén törölhető tisztára egy ruhával, mint amilyen könnyen összekenik emberzsírral használat közben a matató kezek.
A frissített Hyundai Ioniq Electric műszaki tartalmával kapcsolatban Szörényi Andris kollégám már a bemutató után elhalmozott bennünket részletes információkkal, érdemes átfutni beszámolóját. Aki nem szeretne kattintani, annak dióhéjban a lényeg: a korábbi 28 helyett immár nettó 38,3 kWh a lítium-polimer akkumulátor kapacitása, a motorteljesítmény pedig a korábbi 120-ról 136 lóerőre nőtt. A váltóáramú fedélzeti töltő teljesítménye 6,6-ről 7,2 kW-osra nőtt, az egyenáramú gyorstöltés pedig az európai villanyautóknál megszokott CCS-csatlakozón keresztül a korábbi 50 kW helyett immár 100 kW-os teljesítménnyel mehet (mármint azon a néhány oszlopon, amely Magyarországon képes ekkora teljesítményt leadni).
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/14/hyundai-ioniq-electric-2020-nagy-akkumulator/
A csomagtér 357 literes, mérete megfelel a kategória átlagának, a rendezett, szemre is szép hátsó traktusban rögzíthető kis táskákban helyezhetők el a töltőkábelek. Mindenképp meg szeretnék emlékezni az Ioniq egyik legnagyszerűbb tulajdonságáról ebben a fejezetben: a kocsi utastere hihetetlenül könnyen tisztítható! A porszívóvég mindenhova befér, a szőnyegekből csak úgy röppen ki a por, a hajszál, a szöszmösz, az avartöredék, a sima, érintőgombos középkonzol pedig pont olyan könnyedén törölhető tisztára egy ruhával, mint amilyen könnyen összekenik emberzsírral használat közben a matató kezek.
A frissített Hyundai Ioniq Electric műszaki tartalmával kapcsolatban Szörényi Andris kollégám már a bemutató után elhalmozott bennünket részletes információkkal, érdemes átfutni beszámolóját. Aki nem szeretne kattintani, annak dióhéjban a lényeg: a korábbi 28 helyett immár nettó 38,3 kWh a lítium-polimer akkumulátor kapacitása, a motorteljesítmény pedig a korábbi 120-ról 136 lóerőre nőtt. A váltóáramú fedélzeti töltő teljesítménye 6,6-ről 7,2 kW-osra nőtt, az egyenáramú gyorstöltés pedig az európai villanyautóknál megszokott CCS-csatlakozón keresztül a korábbi 50 kW helyett immár 100 kW-os teljesítménnyel mehet (mármint azon a néhány oszlopon, amely Magyarországon képes ekkora teljesítményt leadni).
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/14/hyundai-ioniq-electric-2020-nagy-akkumulator/