Az öt kiosztott díjból hármat gyűjtött be a World Car Awards idei szavazásán a Hyundai Ioniq 6. Ilyen mesterhármas korábban csak egyszer fordult elő: tavaly, amikor a Hyundai Ioniq 5 nyert meg mindent, ami megnyerhető volt.
Idén ünnepelte alapításának huszadik évfordulóját a World Car Awards, az autóipar első olyan programja, amely nem nemzeti vagy regionális szinten, hanem globálisan értékeli az adott évben újonnan bemutatott személygépkocsikat. A díjat különösen értékessé teszi, hogy a több mint száz vezető szakújságíróból álló zsűri tagjait – más díjakkal ellentétben – évről évre újraválasztják. Ez szavatolja, hogy mindig a legolvasottabb, legtájékozottabb, legerősebb véleményformáló hatással bíró autós kiadványok szerkesztői döntenek az egyes kategóriák győzteseiről, illetve az összesített legjobb személyéről.
A Hyundai 2022-ben történelmet írt, amikor az Ioniq 5 elektromos crossoverrel egyszerre három díjat is besöpört. A világ év elektromos járműve és a világ év autóipari formaterve mellett az abszolút elsőséget, a világ év autója címet is megszerezte. Ez korábban egyszer sem fordult elő, és a zsűri alighanem meg volt győződve arról, hogy nem is fog még egy ideig – hiszen mi az esélye annak, hogy egy autó megjelenésében, hajtásláncában és összességében egyaránt előrébb jár a világ összes többi személygépkocsijánál?!
Aztán jött a Hyundai Ioniq 6, és új mércét állított az autóipar majd’ minden területén. A modell formaterve egyszerre idézi az autógyártás egyik legnagyszerűbb korszakát – a múlt század húszas, harmincas éveit – és aknázza ki az aerodinamika legújabb vívmányait. Az így létrejött, organikus dizájn a tömegpiac legáramvonalasabb szériamodelljévé teszi az Ioniq 6-ost – hogy mennyire, jól érzékelteti, hogy szabványos energiafelhasználása átlagosan mintegy 11 százalékkal kedvezőbb az azonos hajtáslánccal és kerekekkel szerelt Ioniq 5-ösénél.
Aztán jött a Hyundai Ioniq 6, és új mércét állított az autóipar majd’ minden területén. A modell formaterve egyszerre idézi az autógyártás egyik legnagyszerűbb korszakát – a múlt század húszas, harmincas éveit – és aknázza ki az aerodinamika legújabb vívmányait. Az így létrejött, organikus dizájn a tömegpiac legáramvonalasabb szériamodelljévé teszi az Ioniq 6-ost – hogy mennyire, jól érzékelteti, hogy szabványos energiafelhasználása átlagosan mintegy 11 százalékkal kedvezőbb az azonos hajtáslánccal és kerekekkel szerelt Ioniq 5-ösénél.
Ugyanakkor a kecses forma nem megy a helykínálat rovására, amit pedig az eleve elektromos hajtásra tervezett padlólemez tesz lehetővé. A hatalmas, 2950 mm-es tengelytáv megdöbbentően tágas teret eredményez, amit kéttónusú, sebességtől függő fényerejű hangulatvilágítás, valamint speciális menethang-szintetizálás tesz varázslatos hellyé.
A világ év autója szavazáson elért mesterhármas mellé negyedikként a Hyundai vezető formatervezőjét, Li Szangjop (SangYup Lee) urat választották meg az év autóipari szakemberének, így a márka valójában négy aranyéremmel térhetett haza a New York-i Autószalonon megtartott díjátadóról.
A Hyundai Ioniq 6 bevezetése óta számos rangos autós szaklap év autója választásán diadalmaskodott, illetve az Euro NCAP átfogó biztonsági vizsgálata alapján kiérdemelte az év legbiztonságosabb nagy méretű családi autója címet is.