Nem csak ügyesek: szépek is ezek a Hyundaiok

Nem csak ügyesek: szépek is ezek a Hyundaiok

hirdetés
A Hyundai robotikai laboratóriumában tervezett szerkezetek ugyanazzal a határozottsággal és hatékonysággal teljesítettek a világ legnagyobb formatervezési versenyein, mint a hétköznapokban.
Az 1950-ben alapított Good Design díj nem csak azért a világ egyik legfontosabb ipari formatervezési elismerése, mert nem létezik nála nagyobb múltú szervezet, hanem azért is, mert a győzteseket észak-amerikai és európai szakemberek közösen választják ki, így ténylegesen globális szempontok érvényesülnek a díjazás során.  A Hyundai-csoport robotikai laboratóriuma idén öt oklevéllel távozott a díjkiosztó ünnepségről. Elismerésben részesült az autógyári dolgozók egészségére vigyázó X-ble Shoulder egzoszkeleton, a MobED Delivery és DAL-e Delivery lótifuti futárrobotok, a nehezen hozzáférhető helyeken biztonsági ellenőrzést végezni képes Safety Inspection Robot, valamint a cégcsoport ügyfélszolgálati kapcsolattartó robotja, DAL-e (a két eltérő feladatra szánt, de egyező „családnevű” robot ugyanazt a négykerekű, 360 fokos mobilitásra képes „alvázat” alkalmazza, innen a névazonosság.)
Ez nem az első alkalom, hogy a Hyundai-csoport robotikai fejlesztései felhívják magukra a formatervezői szakma figyelmét: több konstrukciójuk kapott kitüntetést a rangos Red Dot és iF Design pályázatokon is, a Safety Inspection Robot pedig a világ négy legnagyobb ilyen szakmai megmérettetésén (Good Design, Red Dot, iF és Idea) egyaránt aranyérmes lett, ami olyan kivételes és különleges teljesítmény, mint teniszben a Grand Slam, motorsportban a Triple Crown (győzelem az Indy 500-on, a Le Mans-i 24 óráson és a monacói F1-es nagydíjon.)
Nem csak a robotfejlesztő munkatársaknak volt okuk az ünneplésre a Good Design díjátadóját követően: a Hyundai Motor kerek egy tucat díjjal térhetett haza. Ebből hat a cégcsoport kommunikációs eszközeit – brosúrákat, kiállítási installációkat – jutalmazta, három érmet a közlekedési eszközök tágan vett kategóriájában nyertek, hármat pedig a fenntartható használati tárgyaikkal.
Külön említést érdemel az autóipari gyártásból visszamaradt, hulladékfeldolgozásból visszanyert alkatrészek (csavarok, bőrdarabok, drótok stb.) felhasználásával készített Re:Style kulcstartócsalád, illetve a Pony illatosító, amely a Hyundai hazájában, Koreában kifejezetten erős kulturális tartalommal, nosztalgikus értékkel bír.
Hyundai Pony az ázsiai ország első saját fejlesztésű személyautója volt, és bár akkoriban sokan nem engedhették meg maguknak, hogy saját autójuk legyen, taxiként szinte mindenki utazott legalább egyszer a Ponyban. Az illatosító a korabeli taxaméterek stílusában készült, és a kellemes légkörhöz nemcsak a belőle áradó parfümmel, de kedves üzenetekkel is hozzájárul.

Képek forrása:
Hyundai; iF Design, Hanover; Red Dot