A villanyautókkal kapcsolatban még mindig több a kérdés az emberekben, mint a bizonyosság. Míg például egy benzin- vagy dízelmotoros autónál pontosan tudjuk, mit jelent a hatótávolság (nevezetesen: X kilométer megtétele után beállunk tankolni, majd öt perc múlva folytatjuk az utunkat), az elektromos járműveknél ennél összetettebb a kérdés.
A sokszor emlegetett hatótávolság ugyanis önmagában még nem minden: a használati értéket (és ezzel a használat élményét) az is befolyásolja, hogy a lemerült akkumulátort mennyi idő alatt tudjuk újra feltölteni. Ezt hivatott egyetlen arányszámban kifejezni a német P3 technológiai stratégiai tanácsadó szervezet, amelynek töltési indexe (P3 Charging Index, P3CI) azt méri, hogy 10, illetve 20 perc alatt hány kilométerre elegendő energiát képes felvenni egy 10%-ra merült elektromos autó.
A sokszor emlegetett hatótávolság ugyanis önmagában még nem minden: a használati értéket (és ezzel a használat élményét) az is befolyásolja, hogy a lemerült akkumulátort mennyi idő alatt tudjuk újra feltölteni. Ezt hivatott egyetlen arányszámban kifejezni a német P3 technológiai stratégiai tanácsadó szervezet, amelynek töltési indexe (P3 Charging Index, P3CI) azt méri, hogy 10, illetve 20 perc alatt hány kilométerre elegendő energiát képes felvenni egy 10%-ra merült elektromos autó.