Töltésben verhetetlen a Hyundai

Töltésben verhetetlen a Hyundai

hirdetés
Egy német szervezet, a P3 kidolgozott egy életszerű módszert a villanyautók töltési teljesítményének mérésére. Az Ioniq 6 a prémiumkategória legjobbjának bizonyult.
A villanyautókkal kapcsolatban még mindig több a kérdés az emberekben, mint a bizonyosság. Míg például egy benzin- vagy dízelmotoros autónál pontosan tudjuk, mit jelent a hatótávolság (nevezetesen: X kilométer megtétele után beállunk tankolni, majd öt perc múlva folytatjuk az utunkat), az elektromos járműveknél ennél összetettebb a kérdés.

A sokszor emlegetett hatótávolság ugyanis önmagában még nem minden: a használati értéket (és ezzel a használat élményét) az is befolyásolja, hogy a lemerült akkumulátort mennyi idő alatt tudjuk újra feltölteni. Ezt hivatott egyetlen arányszámban kifejezni a német P3 technológiai stratégiai tanácsadó szervezet, amelynek töltési indexe (P3 Charging Index, P3CI) azt méri, hogy 10, illetve 20 perc alatt hány kilométerre elegendő energiát képes felvenni egy 10%-ra merült elektromos autó.
Az összehasonlításhoz az iparágban etalonnak számító ADAC Ecotest méréseit veszik figyelembe. A Hyundai Ioniq 6 kiválóan teljesített mindkét mérésben: 10 perc alatt 234, 20 perc alatt pedig 346 kilométernyivel tudta növelni hatótávolságát. A különbség jól jelzi, hogy mennyire nem egyszerű a villanyautók képességeit rangsorolni: a töltési sebesség ugyanis a töltöttségi szint emelkedésével csökken.
A 20 percen mért 346 kilométeres töltés kifejezetten jónak számít: a P3 szakemberei azt tekintik normának (azaz 1,0-nak), ha egy autó 20 perc alatt 300 kilométerre elegendő energiát tud magához venni.
A 800 V-os elektromos architektúrának köszönhetően a hiper-áramvonalas (0,21-es közegellenállási együttható!) szedán ezt könnyedén túlteljesítette – olyannyira, hogy mindössze egy autó, a Porsche Taycan falja nála mohóbban az áramot a tesztelt modellek közül. Míg azonban a 325 kW töltési csúcsteljesítményre képes német luxusautó bruttó kiskereskedelmi vételára 44,5 millió forintnál indul, a Hyundai legolcsóbb változata kevesebb mint harmadennyibe, 14,6 millióba kerül.

Ez az árkülönbség egyértelművé teszi, hogy a két autó két külön világ szülötte, éppen ezért két külön kategóriában is versenyeztette azokat a P3: a Porschét a luxus-, a Hyundait pedig a prémiummodellek közé sorolták, ahol magabiztosan előzte meg tényleges piaci versenytársait.
A Hyundai Ioniq 6 nem csak a töltés és a légellenállás terén nyújt kiemelkedőt, hanem energiafogyasztása is kivételesen kedvező: a 486 cm hosszú, egyedi stílusú limuzin a német autóklub (ADAC) villanyautótesztjében 15,5 kWh/100 km átlagot ért el.