Gyors egymásutánban a Hyundai i10, majd az i20 is átfogó modellfrissítésen esett át. Az előbbi már Magyarországon is rendelhető, nagyobb testvére pár hónap múlva követi, így most mindkettőjük változásait áttekintjük.
A Hyundai felemelkedésében kulcsszerepet játszottak az i-modellek. Az autógyártó klasszikus személyautó-portfólióját modern szemléletű, előremutató formavilágú, jó minőségű típusokkal kiváltó sorozat tagjai még ma, a szabadidőjárművek korában is megőrizték jelentőségüket. Noha az eladásokban az alsó-középkategóriás i30 vezeti a csapatot, két kis testvére is büszke lehet a teljesítményére: 2022-ben a márka globális összeladásainak 13,8 százalékát tették ki együtt. Ez több mint félmillió eladott i10-est és i20-ast jelentett a tavalyi évben. Idén azonban az A szegmensbeli ferdehátú negyedik, a B szegmensbe sorolt ötajtós pedig harmadik évébe lép, így eljött az ideje egy átfogó megújulásnak, hogy aztán újult erővel folytassák a hódítást a piacokon.
Elsőként a márka legkisebb európai modellje, a Hyundai i10 kapott fiatalító kezelést. A karosszéria értelemszerűen nem változott, ugyanakkor két izgalmas új gyöngyházszín – egy világosszürke és egy kékeslila – jelent meg a palettán, és a 15 colos keréktárcsákat is átrajzolták. A fényszórók belső szerkezetét, valamint az első és hátsó LED-es fénykaraktereket átdolgozták, a korábban kerek házba foglalt nappali fények elemei mostantól a hűtőmaszk ugyancsak megújult méhsejtrácsozatában szétosztva találhatók – ez egyébként talán a modellfrissítés legmerészebb, legsikeresebb eleme. A hátsó lámpatestek belső szerkezete egy-egy fél H betűt rajzol ki, amelyeket a panel törésvonala köt össze. A két lámpa együtt a márkanév kezdőbetűjét adja ki – kell némi képzelőerő ahhoz, hogy ezt belelássuk a dizájnba, de mindenképpen feszesebbé vált a hátoldal grafikája.
Az utastérben kék hangulatvilágítás, valamint egy új színcsomag – benne fiatalos, skótkockás kárpitozás – igazodik ahhoz a modern hangulathoz, amely a jelentős technológiai fejlesztésből árad. A felszínen digitális műszerfal és USB-C töltőaljzatok nyűgöznek le, de fontosabb az új generációs fedélzeti vészhívórendszer, a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége, az új generációs Bluelink telematikai funkciók bevezetése. Egy sor fejlett vezetőtámogató rendszer jelent meg a fedélzeten: mostantól a kerékpárosokra is ügyel a ráfutásos ütközést megelőző vészfékrendszer, a sávtartó automata aktívan belenyúl a kormányzásba, ha kell, kiszálláskor pedig figyelmeztet az autó, ha valamit (vagy valakit) a hátsó ülésen felejtettük.
Külön figyelmet érdemel a sportos i10 N Line modellváltozat, amely jobbára megőrizte elődje markáns külső stílusjegyeit. A hűtőmaszk geometrikus rácsozatába illeszkedő, harcias piros betétek és az azokra merőlegesen elhelyezkedő nappalifény-karmok határozott kiállást kölcsönöznek az autónak, amit oldalnézetből a 16 colos keréktárcsák, hátul pedig a piros szegélyű lökhárító és dupla kipufogóvég erősít meg. Az utastérben megmaradtak a piros díszöltések és légbeömlők, újdonság viszont a különleges kárpitozású, N-logóval hímzett üléseken végigfutó, hármas piros sávozás.
A Hyundai i20 egy évvel fiatalabb modell, ezért a változások sem annyira mélyrehatóak. Újak a lökhárítók, módosult a hűtőmaszk, még erőteljesebb a hátsó lámpatestek egyedi grafikája. Bővült a keréktárcsák és a karosszériaszínek választéka. A Hyundai i10-nél bevezetett két új árnyalat mellett egy harmadik, a fotókon is látható citromzöld metálfény is megjelent a palettán. Ez utóbbival harmonizáló merész, élénk beltéri színcsomagot is kérhetünk az autóhoz. Mostantól kizárólag LED-ek világítanak az i20 utasterében, a hangulatvilágítás többszínű, a hifit pedig akár a BOSE-től is rendelhetjük.
A digitális és technológiai újdonságok megegyeznek a feljebb, az i10-esnél felsorolt elemekkel; ezeket további adalékként egészíti ki az oldalról közeledő járműveket tolatáskor érzékelő vészfékrendszer, valamint a navigációs adatok alapján működő intelligens tempomat, amely kanyarok előtt automatikusan lassít, ha indokolt. Ami a hajtásláncokat illeti, mostantól akár 48 V-os mild hibrid rendszer erősítheti az 1,0 literes turbómotort, amelyhez ez esetben duplakuplungos vagy intelligens (gázelvételkor automatikusan kuplungoló) kézi váltó társítható.
Az i10 gyártása már elkezdődött, az autók az év második felében érkeznek meg a kereskedésekbe; az i20 pedig a harmadik negyedévtől készül módosított kivitelében.
Az i10 gyártása már elkezdődött, az autók az év második felében érkeznek meg a kereskedésekbe; az i20 pedig a harmadik negyedévtől készül módosított kivitelében.