hyundai-ioniq-5-triple-win

A Hyundai Ioniq 5 minden szempontból a legjobb a világon

hirdetés
A 2003-ban alapított World Car of the Year, azaz a Világ Év Autója díjat harminchárom ország százkettő autóipari szakújságírója – Chilétől Thaiföldig, az Amerikai Egyesült Államoktól Szlovéniáig, férfiak és nők egyaránt – ítéli oda. Ez az egyetlen olyan év autója díj, amely nem egy adott nemzeti vagy regionális piac szempontjai szerint dönt az év legfontosabb újdonságairól, hanem a világ összes jelentős piacát képviseli. A zsűri öt kategóriában választ győztest – a legjobb elektromos autó, a legjobb luxusautó, a legjobb városi jármű, valamint a legjobb sportkocsi mellett az év leginkább előremutató formatervéről is szavaznak. A kategóriagyőztesek közül kerül ki aztán a végső, összesített első helyezett, a világ év autója.
Nem egyszer előfordult már, hogy egy típus két kategóriában is diadalmaskodni tudott, olyanra azonban ezelőtt még nem volt példa, hogy három szavazáson is ugyanaz a modell kapja a legtöbb voksot. A Hyundai Ioniq 5-össel azonban pontosan ez történt: az innovatív elektromos szabadidőjármű elnyerte az év emissziómentes járművének címét, neki ítélték az év dizájnja díjat, majd a végső szavazáson is győzni tudott.
Ez egyértelműen az eddigi legrangosabb elismerés, amelyben a Hyundai új generációs E-GMP elektromos, moduláris padlólemezére épülő, akkumulátoros kompakt szabadidőjármű részesült, pedig bevezetése óta jó néhány fórumon kiáltották már ki az év legfontosabb újdonságának. Németországban és az Egyesült Királyságban egyaránt megnyerte az év autója szavazást, abszolút első lett az Auto Express szavazásán, az Auto Bild pedig az év legjobb villanyautója címet adományozta neki.

A Világ Év Autója díj New York-i díjátadóján egyébként nem csak az Ioniq 5 miatt ünnepelhette a Hyundait a közönség: a zsűri ugyanis Luc Donckerwolke-ot választotta meg a világ év autóipari szereplőjévé. A Hyundai-csoport formatervezésért felelős alelnöke és kreatív igazgatója a Hyundai és társvállalatai formai filozófiájának megerősítéséért, valamint az olyan látványos formatanulmányok megalkotásáért nyerte el az autóipar egyik legmagasabb rangú szakmai elismerését, mint a Hyundai Seven, Pony és Grandeur koncepciójárművek. A két utóbbi jelentőségét különösen kihangsúlyozta a zsűri, hiszen azok a koreai ipari formatervezés legnagyszerűbb, ám a nemzetközi színtéren jobbára ismeretlen hagyományait állították a figyelem középpontjába.