Hiszen a négy évvel később érkező Sandero, a 2010-es Duster, majd ezt követően a márka összes többi típusa ugyanazt a pragmatikus filozófiát követte, amelynek alapjait a Logannel fektette le a Dacia, és amely a funkcionalitást és a költséghatékonyságot tartotta legfőbb értékének – márpedig célszerűséggel nem szoktak dizájnversenyeket nyerni.
Az azóta eltelt két évtized alatt azonban megváltozott a világ, és megváltozott a Dacia is. Értékké vált az észszerűség, az erőforrásokkal való felelősségteljes gazdálkodás, a természetközeli gondolkodás – és kegyvesztetté a pazarló fényűzés, a drágasággal való hivalkodás. Ez a szemléletváltás önmagában is vonzóvá tette a Daciát – erről tanúskodnak a márka piaci sikerei –, egészen a Manifesto tanulmányautó megjelenéséig kétséges volt azonban, hogy mindez átültethető-e esztétikai síkra.