Töretlenül erősíti pozícióit a Dacia. Az év első három negyedévében hajszál híján félmillió autót adott el világszerte a márka, ami pedig Európát illeti, egyre biztosabb, hogy az év végével komoly ünneplésre lesz okunk.
Egészen pontosan egyhatodával (+16,7%) növelte globális eladásait a Dacia 2023 első kilenc hónapjában. A csaknem félmillió (pontosan 493 511) személyautó és könnyű haszonjármű 40 százalékát a Sandero, 31-et a Duster, 14-et pedig a Jogger tett ki. Mindhárom modell erősítette pozícióit: a városi ferdehátú Sandero 18,3 százalékkal, a szubkompakt crossover Duster 4,1 százalékkal, a kompakt kombi Jogger pedig 76,1 százalékkal volt népszerűbb, mint egy évvel korábban. Szintén erősíteni tudott a Spring, amelyből 40,6 százalékkal több fogyott az év első kilenc hónapjában, mint egy évvel korábban ugyanekkor. A modell márkán belüli súlya eléri a 9 százalékot: világszerte minden tizenegyedik Dacia-ügyfél a tisztán elektromos modellt választja.
Európában még nagyobb arányban, csaknem ötödével (+19,6%) emelkedett a Dacia iránti kereslet. Ezt az eredményt még értékesebbé teszi, hogy a kontinensen valamelyest csökkent a márka elsődleges közönsége, a magánvásárlók aránya (az összeladásoknak a korábbi 44 helyett immár csak a 40 százalékát teszik ki a magánemberek). A Dacia azonban jól reagált a változásra, és 0,8 százalékponttal 8,4 százalékra növelte részesedését ezen a piacon.
2017 óta szerte Európában nincs népszerűbb autó a magánvásárlók körében a Dacia Sanderónál. Kvalitásainak ismeretében nem csodálkozunk azon, hogy a Dacia Jogger a legkedveltebb alsó középkategóriás autó a kontinensen. Ami pedig a Dustert és a Springet illeti, stabilan tartják helyüket saját szegmensük (szabadidőjárművek, illetve akkumulátoros elektromos autók) dobogóján. Hasonlóan erős pozíciót vívtak ki maguknak a márka típusai Európa négy legnagyobb piacán: Franciaországban, ahol 23,2 százalékkal nőttek az eladások, Németországban (+25,2%), Olaszországban (+29,3%) és Spanyolországban (+23,0%).
2017 óta szerte Európában nincs népszerűbb autó a magánvásárlók körében a Dacia Sanderónál. Kvalitásainak ismeretében nem csodálkozunk azon, hogy a Dacia Jogger a legkedveltebb alsó középkategóriás autó a kontinensen. Ami pedig a Dustert és a Springet illeti, stabilan tartják helyüket saját szegmensük (szabadidőjárművek, illetve akkumulátoros elektromos autók) dobogóján. Hasonlóan erős pozíciót vívtak ki maguknak a márka típusai Európa négy legnagyobb piacán: Franciaországban, ahol 23,2 százalékkal nőttek az eladások, Németországban (+25,2%), Olaszországban (+29,3%) és Spanyolországban (+23,0%).
Mindez azonban eltörpül amellett, amivel december 31. kecsegteti a márkát: cikkünk írásakor ugyanis fej-fej mellett vezeti két típus az európai összeladásokat, messze elhúzva mindenki mástól. Az egyik egy amerikai gyártású elektromos szabadidőjármű, a másik pedig a Dacia Sandero, amely nem mellékesen októberben lehengerelte a piacot. Akármit hoz is a végső elszámolás, egyvalamit már most biztosra vehetünk: egyetlen más európai gyártású autó sem olyan népszerű a kontinensen, mint a Sandero.