A Dacia Spring 2020-as bevezetésekor felforgatta az európai villanyautó-piacot, 2024-es megújulásakor újfent mércét állított gazdaságosságból és használati értékből, de még mindig vannak meglepetések a tarsolyában: Spring Cargo kivitel a városi és elővárosi áruszállításban szerezhet magának híveket.
A Springet egy nagyon egyszerű gondolat hívta életre annak idején. A villanyautók rengeteg remek tulajdonságuk mellett rendelkeznek két komoly problémával: a nagy hatótávolság nagy akkumulátort kíván, ami viszont nehézzé és drágává teszi őket. Elsőként a Dacia hozta Európába a megoldást: legyen kicsi az akku, így nem csak megfizethető lehet az autó, de könnyű is, ezért a kisebb akku ellenére tisztességes hatótávolság érhető el. Így született meg a Spring, amely kevesebb mint egy tonnát nyomott, városban mégis 305 kilométerre vitte négy utasát és azok csomagjait.
A Springet egy nagyon egyszerű gondolat hívta életre annak idején. A villanyautók rengeteg remek tulajdonságuk mellett rendelkeznek két komoly problémával: a nagy hatótávolság nagy akkumulátort kíván, ami viszont nehézzé és drágává teszi őket. Elsőként a Dacia hozta Európába a megoldást: legyen kicsi az akku, így nem csak megfizethető lehet az autó, de könnyű is, ezért a kisebb akku ellenére tisztességes hatótávolság érhető el. Így született meg a Spring, amely kevesebb mint egy tonnát nyomott, városban mégis 305 kilométerre vitte négy utasát és azok csomagjait.