Nincs népszerűbb ennél a Daciánál Európában

Nincs népszerűbb ennél a Daciánál Európában

hirdetés
2025 első félévében kemény küzdelem alakult ki a Dacia Sandero és a konszerntárs Renault Clio között, ám végül a leköszönő francia átadta az elsőséget a két éve megújult árbajnok kisautónak.
Nehezen talál magára az európai autópiac, és ez meglehetősen ingataggá tette számos típus pozícióját, derül ki a JATO Dynamics első féléves eredményeket elemző cikkéből. Nem érvényesülnek szabályszerűségek, bérelt helyekről pedig végképp nem beszélhetünk: az európai abszolút ranglista top 10-es élmezőnyében két új modell jelent meg (ketten távoztak tehát), és egyetlen típus tudta csak megőrizni tavaly pozícióját – ez Európa kedvenc autója, a Dacia Sandero volt.

A normál és marconásított Stepway kivitelben elérhető kisautó az év első hat hónapjában stabilan tartotta helyét az élmezőnyben, egyszer sem esett lejjebb a második helynél. Ez a következetesség meghozta a gyümölcsét: bár éves szinten 11 százalékkal csökkentek az eladásai, még mindig magabiztosan őrzi elsőségét a teljes európai piacon az autó.
A Dacia kitartó energiastratégiáját igazolja, hogy valamivel több LPG kettős üzemű kivitel fogyott, mint tisztán benzinüzemű: a kőolajárak emelkedésére a megbízhatóan olcsó és rendkívül tisztán égő autógáz hatásos és versenyképes megoldást kínál, méghozzá gyakorlatilag felár nélkül. Egy évvel ezelőtt egyedül képviselte a márkát a Sandero az eladási lista élén, idén viszont társat kapott az új Duster személyében.
A harmadik generációs B-SUV pontosan 9 százalékkal növelte eladásai 2024 első félévéhez képest, és akárcsak a Sandero esetében, itt is teljesen egyforma arányban oszlottak meg a hajtási módozatok a benzines, az LPG és a hibrid kivitelek között. A Sandero és Duster együtt 226 030 példányban talált gazdára, ami a teljes európai piac 3,3 százalékát jelentette!
Magyarországon ugyanebben az időszakban fordított helyzet alakult ki. A Datahouse adatai szerint a piac legkeresettebb szegmensébe tartozó Duster saját méretosztályában a harmadik legnépszerűbb típus volt, az 1535 darab eladott autó 9,55%-os erősödést jelent az egy évvel korábbi eredményekhez képest.
Ez egybevág a modell európai térnyerésével (ld. fent), ami azt jelenti, hogy a kiváló ár-érték arányú autók ugyanolyan pozitív megítélés alá esnek hazánkban, mint a kontinens más régióiban. Az új generációs Duster telitalálatnak bizonyult, megjelenésével gyakorlatilag egydimenzióssá vált a Dacia hazai forgalma, a márka összeladásainak 71,6 százalékát teszi ki a típus. Szintén sokat erősödött a Jogger (+26,5%), ám így is kevesebbet (187 db) adtak el belőle, mint Sanderóból (278 db).