Tovább csiszolgatta globális pick-upjának a fődarabjait a Toyota, a mindenre kiterjedő módosítások nyomán elkészült Hilux GR Sport II pedig aszfalton és terepen egyaránt a modellcsalád eddigi legjobban vezethető tagja.
A Toyota elmúlt tíz évének egyik legsikeresebb döntése volt, hogy a Gazoo Racing versenyrészleget aktívan bevonták a szériamodellek fejlesztésébe, így a termékpaletta gyakorlatilag minden tagja részesülhet a motorsportban szerzett tapasztalatokból, technológiákból.
Ez alól a Hilux, a világ legnagyobb számban értékesített kompakt pick-upja sem kivétel: a 2022-ben bevezetett GR Sport variáns módosított futóműve révén tartalmat is tett a harcias optikai kiegészítők mellé.
Amint elkészült a Hilux GR Sport, a Toyota elkezdett dolgozni annak a következő generációján, de nem csak azon: nagyjából ekkortájt indult útjára az a projekt is, amelynek eredményeként a Hilux is fellépett a villamosított járművek dobogójára.
Ez alól a Hilux, a világ legnagyobb számban értékesített kompakt pick-upja sem kivétel: a 2022-ben bevezetett GR Sport variáns módosított futóműve révén tartalmat is tett a harcias optikai kiegészítők mellé.
Amint elkészült a Hilux GR Sport, a Toyota elkezdett dolgozni annak a következő generációján, de nem csak azon: nagyjából ekkortájt indult útjára az a projekt is, amelynek eredményeként a Hilux is fellépett a villamosított járművek dobogójára.
A 48 V-os mild hibrid technológia hatalmas előrelépést jelent, noha sem a csúcsteljesítmény (204 LE), sem a maximális forgatónyomaték (500 Nm) nem változott. A motor segédrendszereit, vezérlését és működését azonban alapvetően befolyásolja a hátsó üléssor alá beépített, 4,3 Ah kapacitású lítiumion-akkumulátorról táplált villanymotor jelenléte. A hibrid komponens besegít a hajtásba, hatékonyabbá teszi a stop-start funkciót, lassításkor pedig tehermentesíti az áramfejlesztés alól a dízelmotort.
Mindez vegyes üzemben 5% fogyasztáscsökkentést jelent a korábbi, nem villamosított dízelhez képest, de a gördülékenyebb vezethetőség legalább ilyen fontos. A hibridizáció járulékos előnye, hogy a Hilux 48V immár nemcsak áthaladni képes akár 70 cm mély vízen, de akár tartósan is kibírja az ezzel járó víznyomást – a gyártó szerint 10 perc vízben állás meg sem kottyan az autónak.
Szintén a terepalkalmasságot javítja, hogy a 48 V-os hibrid Hilux elsőként kapta meg a Toyota felső kategóriás terepjáróiból ismert Multi-Terrain Select üzemmódválasztó rendszert, amely képes automatikusan a terepviszonyokhoz igazítani a hajtáslánc, a felfüggesztés és a fékrendszer működését, de ha a sofőr szeretné, kézzel is kiválaszthatja az öt üzemmód (homok, sár, szikla, murva, mély hó) bármelyikét.
A 48 V-os hibrid Hilux tehát felkészült, robusztus, nagy tudású jármű, amely munkában és szabadidős tevékenységekben egyaránt remekel. Ha pedig még többet ki akarunk hozni belőle, arra ott van a GR Sport II felszereltség – kanyarodjunk is tehát vissza cikkünk fő témájához, és folytassunk a sportpick-up megismerését. Az alapkoncepció ugyanaz, mint eredetileg: a négyszeres Dakar-győztes, kétszeres tereprali-világbajnok Toyota Hilux versenyautók stílusjegyeit ötvözni a szériakivitel robusztus technikájával és a Gazoo Racing által fejlesztett futóművel. Az első és a hátsó nyomtáv szélesebb (+135, illetve +155 mm), a szabad hasmagasság (323 mm) nagyobb, akárcsak az első terepszög (30°). Ami nem változik, az az egytonnás terhelhetőség, valamint a 3,5 tonna vontatható tömeg.
Az első lengőkarok szélesebbek, a kanyarstabilizátor könnyebb, a rugókat és lengéscsillapítókat elöl-hátul kijjebb helyezték, a hátsó hídszelvény geometriáját módosították. A korábbi kétcsöves helyett egycsöves, de nagyobb átmérőjű lengéscsillapítókat építettek be. A futómű módosítása nyomán csökkent az oldaldőlési szög, a kormányreakciók pedig közvetlenebbek lettek. A képet feljavított rugózás és fékek teszik teljessé, míg az utazás komfortját a zaj- és rezgésszint csökkentése fokozza, amiben fontos szerepet játszik az aerodinamikai jellemzők finomítása.
Optikailag átgondolt, erőteljes változtatásokkal varázsoltak majdnem-sportautót a dolgos pick-upból. A hátsó csavarrugókat és lengéscsillapítókat, valamint a féknyergeket mind pirosra festették, a kerékívtoldatok és az új, 17 colos könnyűfém keréktárcsák feketék. Utóbbiak fontos újdonsága a viszonylag nagy tárcsafelület, ami mérsékli a légellenállást, míg a speciális küllőkialakítás tömegcsökkenést eredményez.
Szintén fekete a hűtőmaszkok rácsozata, az oldalsó fellépők, a külső tükrök és kilincsek, a fülke fölé emelkedő bukókeret és a hátsó lökhárító, míg az első lökhárítóbetét és az orrot díszítő, hatalmas Toyota felirat ezüst kivitelt kapott. Az alapvetően fekete tónusú utastér olyan látványos részletektől lesz izgalmas, mint az ajtókat és a műszerfalat borító szénszálas betét, a kormánykerék középállását jelző piros sávozás, vagy az elöl-hátul piros biztonsági övek.
Szintén fekete a hűtőmaszkok rácsozata, az oldalsó fellépők, a külső tükrök és kilincsek, a fülke fölé emelkedő bukókeret és a hátsó lökhárító, míg az első lökhárítóbetét és az orrot díszítő, hatalmas Toyota felirat ezüst kivitelt kapott. Az alapvetően fekete tónusú utastér olyan látványos részletektől lesz izgalmas, mint az ajtókat és a műszerfalat borító szénszálas betét, a kormánykerék középállását jelző piros sávozás, vagy az elöl-hátul piros biztonsági övek.
A sportos párnázatú, fehérrel varrott első ülések ezen felül a fejtámaszba nyomott GR emblémát is kaptak. A hátsó középső kivételével mindegyik ülés fűthető, a klímaberendezés kétzónás. Ahogy eddig, a GR Sport II minden esetben automata sebességváltóval készül, melynek fokozatait a kormányra emelt fülek jóvoltából kézzel is kapcsolhatjuk.
A 48 V-os hibrid Hiluxnál már bevezetett, teljes körű vezetőtámogató csomag itt is jelen van; a GR Sport II ráadásul alapfelszerelésként nyújtja a hangvezérlést, a vezeték nélküli okostelefon-integrációt, valamint online navigációt egyaránt magában foglaló, 8 colos érintőképernyővel szerelt Toyota Smart Connect + multimédiás rendszert.


























