Megújult a legeurópaibb Hyundai

Megújult a legeurópaibb Hyundai

hirdetés
Tudása elmélyült, megjelenése letisztult, felszereltsége bővült: a Hyundai i30 a 2024-es modellévtől még többet nyújt vásárlóinak.
Európában tervezték és gyártják, európaiak számára: ez volt az az üzenet, amivel a Hyundai i30 annak idején megfogta a vevőket – ez, no meg a kellemes dizájn, a jó minőség és a példátlanul kedvező garanciális feltételek.

Ez volt az első Hyundai, amit a cég az Európai Unióban gyártott, és ezt megjegyezték az emberek: bár az alsó középkategóriás modell ma már messze nem a legnagyobb számban eladott Hyundai – hiszen nem szabadidőjármű –, az i30 továbbra is meghatározó tagja a márka európai palettájának.
A harmadik generációjában járó típus a 2024-es évre sok apró elemből álló modellfrissítésen esik át. A módosítások egyformán érvényesülnek mindhárom karosszériaváltozatnál (ötajtós, Fastback és kombi), illetve az alapkiviteleknél és a sportos N Line verzióknál.
Kívülről az orr hordozza a leglátványosabb változást: módosult a hűtőmaszk megjelenése, átrajzolták a rendszámtáblatartó alatti lökhárítóbetétet, de a ködfényszóró kerete sem maradt érintetlen. Hátul szögletesebbre faragták a lökhárító krómszegélyét – ez csak a ferde hátú és kombiverzióknál van jelen. A 16 colos könnyűfém keréktárcsa új rajzolatot kapott, a tizenkét tagú színpalettán hét árnyalat új.
Az utastérben szemre és tapintásra egyaránt kellemes festést kapott a műszerfali panel, a padlókonzol fényes fekete kivitelű. Ami az üléseket illeti, megújultak a kárpitmintázatok, a fejtámasz kárpitanyagtól (lehet szövet vagy bőr, illetve szövet/bőr, vagy műbőr/bőr kombináció) függően vízszintes csíkozást kap.
Áttérve a felszereltségre: a korábban opciós LED-es fényszórók és hátsó lámpatestek mostantól minden kivitelnél az alapfelszereltség részét képezik. A hangsúly értelemszerűen az elektronikus technológiákra került: mostantól alapfelszerelés a 4,2 colos digitális műszeregység, de felárért rendelhető 10,25 colos, teljesen digitális rendszer is. Az USB-A csatlakozókat nagyobb töltési teljesítményt biztosító USB-C rendszerűre cserélték, valamint megjelent a vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) lehetősége.
Kibővült az alapfelszerelésként kínált Hyundai Safety Sense biztonsági funkciók köre, illetve egyes rendszerek tudása nőtt. Az autó figyelmeztet, ha gyorsabban megyünk a megengedettnél, ha kiszálláskor gyermek marad a hátsó ülésen, vagy ha előttünk akadály fenyeget ütközéssel. Az utóbbi rendszer kiegészíthető olyan okossággal, ami balra, nagy ívben kanyarodáskor megakadályozza, hogy ütközzünk egy szemből érkező járművel – meglehetősen gyakori és igen veszélyes baleseti típus kerülhető így el.
Szintén hasznos extra az autópálya-asszisztens, amely kis túlzással egymaga vezeti az autót: tartja a követési távolságot, a sávon belül elfoglalt helyet, továbbá nemcsak tartja a beállított sebességet, de szükség esetén magától csökkenti is azt, ha kanyarhoz közelítünk vagy átlépjük a korlátozást.

A beltérben mostantól minden fényforrás LED-es, és alapfelszerelés az első és hátsó parkolóradar.

Fontos újdonság a 48 V-os mild hibrid hajtási rendszerek opciója, amelyek villanymotorral tehermentesítik a benzinmotort, csökkentve a fogyasztást, és rugalmasabbá téve a vezetési élményt.
A fentieken felül jelentős újdonságok teszik még vonzóbbá az N Line kiviteleket: kívül agresszívabb rajzolatú hűtőrács, sötét fémhatású lökhárítóbetétek, továbbá küszöbtoldat jelent meg, belül vízszintes piros sávokkal díszített üléskárpitok teremtenek sportosabb környezetet. A 17 colos N Line keréktárcsa új rajzolatot kapott.
Érdemes ellátogatni a CarNet márkakereskedésébe, és élőben is megnézni, kipróbálni a megújult Hyundai i30-at.

Hyundai i30 Fastback

Hyundai i30 Fastback N-Line

Hyundai i30 Hatchback

Hyundai i30 Hatchback N-Line

Hyundai i30 kombi

Hyundai i30 kombi N-Line