hyundai-all-new-kona-campaign

Fantáziavilágot hozott Magyarországra a Hyundai

hirdetés
Rohamra induló páncélos lovagok, tétován felszálló, irdatlan szappanbuborékok és további varázslatos látomások töltötték be Budapest utcáit az új generációs Kona nemzetközi reklámfilmjében. Na, de mi köze egy tűzokádó sárkánynak egy kompakt szabadidő-autóhoz?!
Élj határok nélkül! – hirdeti a vadonatúj Kona szlogenje, és a modell bevezető reklámfilmjének alkotói be is tartották ezt az intelmet: olyan környezetet teremtettek a városi utcákon suhanó elektromos crossovernek, amely egy nagy költségvetésű fantasytörténetben is megállta volna a helyét. Aki a szpotot megnézve úgy érzi, különös, mégis furcsán ismerős volt ez a világ, ne aggódjon: nem az érzékszervei tréfálták meg. A filmet ugyanis Budapesten forgatta egy rangos szakemberekből álló nemzetközi stáb.
A történet két főszereplője a Kona és Noé, egy kisfiú, aki – vigyázat, most spoiler következik! – tulajdonképpen a képzeletében teremtette meg azt a forgatagot, amit a képernyőn látunk, a filmkockákon kaszkadőrmutatványokat végző Hyundait pedig természetesen ő maga irányítja. A film vezérmotívuma, hogy lehetünk bármilyen idősek, soha nem szabad megfeledkeznünk a legfontosabbról: minden lehetséges.

Pontosan ezt üzeni egyébként maga a tény is, hogy a Hyundai globális reklámfilmjét Budapesten forgatták: olyan neves alkotók jöttek a magyar fővárosba az autógyártó hívására, mint Nicolas Fuglsig dán rendező vagy az autókra szakosodott reklámfotós Frederic Schlosser. Ugyanakkor a százfős stáb jelentős részét hazai szakemberek tették ki. Az operatőr a Kossuth-díjas Erdély Mátyás volt (Saul fia), a drónfelvételekért Hévizi Tamást (A besúgó, Vörös veréb) illeti elismerés.
Budapest modern és tradicionális arca egyaránt megjelenik a filmben, és bár a Kona látszólag zabolátlanul száguld az utcákon, a valóságban tökéletes biztonságban zajlott a forgatás: az autót ugyanis egy forgatható dobogóra helyezték, és ezzel modellezték annak szédítő mozgását.
Hogy néhány további kulisszatitkot is eláruljunk olvasóinknak, a forgatás során a Hyundai magyarországi képviseletének munkatársai biztosították a műszaki támogatást, ám a platform beüzemelésén kívül szerencsére nem sok dolguk akadt: a filmben látható autók malőr nélkül teljesítették a feladatukat. Szintén pluszmunkát igényeltek a reklámfilmben látható játékok, amiket pont olyanra kellett legyártani, mint a valódi tereptárgyak és persze a Hyundai Kona.

Ami pedig a sárkányt illeti – nos, talán nem okozunk csalódást, ha eláruljuk, azt számítógépes grafikával csempészték a filmbe.