A Hyundai végső célja, hogy mobilitási szolgáltatóként mindenki számára biztosítsa a közlekedés szabadságát. Ennek égisze alatt most azokon igyekszik segíteni, akik legfontosabb érzékszervük nélkül kénytelenek boldogulni a világban.
Az egészségügyi világszervezet, a WHO statisztikái szerint világszerte 39 millióan élnek vakon és további 246 millióan közepes vagy súlyos látássérüléssel – összesen több mint negyedmilliárd embernek okoz tehát napi szintű gondot a közlekedés, a tájékozódás a világban. A Hyundai Motor Group eddig is számos olyan társadalmi és technológiai projektet indított már útjára, amelyben rászorulóknak segítenek visszanyerni a mobilitás szabadságát, most pedig két szingapúri szervezettel karöltve olyan megoldást keresnek, amellyel elősegíthetnék a vak és gyengénlátó személyek magabiztos, önálló közlekedését, erősítve személyes függetlenségüket.
A szeptember derekán útjára indított projektben olyan megoldásokat fognak tesztelni, amelyek hardver nélkül biztosítják a tájékozódás lehetőségét a látássérültek számára: azaz nekik mindössze egy okostelefonra lesz szükségük. Az útba igazításról pedig egyrészt a felhasználó pozícióját a wifihálózat jelei alapján megállapító megoldás, másrészt egy innovatív „számítógépes látási” technológia gondoskodik. Az utóbbi a zárt láncú kamerák által biztosított mozgóképet elemzi és értelmezi mesterséges intelligencia segítségével. A technológiát egyelőre beltéren tesztelik, a kísérletben bárki részt vehet, aki ellátogat a szingapúri Enabling Village-be, amely a világ első olyan inkluzív közösségi tere, amelyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy elősegítsék a fogyatékkal élő személyek integrációját.
A szeptember derekán útjára indított projektben olyan megoldásokat fognak tesztelni, amelyek hardver nélkül biztosítják a tájékozódás lehetőségét a látássérültek számára: azaz nekik mindössze egy okostelefonra lesz szükségük. Az útba igazításról pedig egyrészt a felhasználó pozícióját a wifihálózat jelei alapján megállapító megoldás, másrészt egy innovatív „számítógépes látási” technológia gondoskodik. Az utóbbi a zárt láncú kamerák által biztosított mozgóképet elemzi és értelmezi mesterséges intelligencia segítségével. A technológiát egyelőre beltéren tesztelik, a kísérletben bárki részt vehet, aki ellátogat a szingapúri Enabling Village-be, amely a világ első olyan inkluzív közösségi tere, amelyet kifejezetten azzal a céllal hoztak létre, hogy elősegítsék a fogyatékkal élő személyek integrációját.
Nem ez az első alkalom, hogy a Hyundai eltérő adottságokkal rendelkező embertársaink életminőségének javítására fordítja robotikai, informatikai és szenzortechnológiáit. Idén áprilisban jelentették be például, hogy koreai egészségügyi intézményekben megkezdik az X-ble Mex hordható robot – gyakorlatilag egy járást segítő exoszkeleton – rehabilitációs célú alkalmazását. Az X-ble Mex egy asszisztív technológiai család első tagja, amely a legkülönfélébb mozgási formák – sík felületen járás, lépcsőmászás, leülés és felállás – támogatásával segítheti az alsóvégtag-bénult páciensek rehabilitációját. Egy másik, hasonló exoszkeleton nehéz terhek emelésekor segít megelőzni a hát sérülését.





