Itt a jövő generáció autója

Itt a jövő generáció autója

hirdetés
Ahogy a Z generáció egyre nagyobb társadalmi és gazdasági szerepre tesz szert, úgy válik mind sürgetőbbé, hogy az autógyártók megtalálják velük a közös hangot.
Társadalmi tudatosság, környezeti felelősségvállalás, digitális bennszülöttek, akik látványos logók és hangzatos márkanevek helyett valódi értékeket és változást hozó tetteket várnak el azoktól a márkáktól, amelyek termékeit választják – a Z generáció tagjai az iskolától kezdve a pályaválasztáson át az önálló élet elkezdéséig a saját útjukat járják, feladva a leckét az évtizedek során lassan, lineárisan változó közösségi és egyéni reakciókra berendezkedett fogyasztói társadalomnak. A gyártóknak és szolgáltatóknak újra kellett gondolniuk nemcsak stratégiáikat, de önazonosságukat is: kitalálni, hogyan maradhatnak relevánsak, méghozzá nem csak látszólag, hanem hitelesen, hiszen a Gen Z észreveszi, és nem bocsátja meg a sumákolást. Mindez fokozottan nagy hatással van az autóiparra, hiszen a Z generáció tagjainak (nagyjából a most 15-30 éves fiatalok) egészen más elképzeléseik vannak a mobilitásról, mint szüleiknek.
Ezernyi lehetőségre vágynak, melyek közül szabadon választhatják ki azokat, amelyek a leginkább megfelelnek igényeiknek, értékeiknek, meggyőződésüknek – ezek pedig nagy vonalakban a fenntarthatóság, a digitális kapcsolattartás és az önkifejezés irányvonala mentén határozhatók meg.
A Hyundai helyi emissziótól mentes mobilitási megoldásai, a termékek egész élettartamára vetített szénlábnyom csökkentésére irányuló, átfogó erőfeszítései, a globális természet helyreállítását célzó együttműködései, az elmaradott térségek lehetőségeinek erősítése sokkal értékesebb üzenetet hordoznak a Gen Z tagjai számára, mint bármely hagyományos marketingkampány vagy hírességgel folytatott együttműködés. Az sem mindegy persze, hogy a megfelelő üzenetek milyen csatornán jutnak el a közönséghez: a Robloxon szervezett infogamingkampány, a TikTokra felkerülő rövid videók mind messzemenőkig alkalmazkodnak a Z generáció digitális fogyasztási szokásaihoz
Mindez nagyon jól hangzik, de vajon a gyakorlat igazolja az elméletet? A Hyundai Inster az egyik első olyan típus, amelynek fejlesztésekor markánsan érvényesültek a Z generációs preferenciák. Maximálisan és demokratikusan variálható belső tér, a digitális életmódot támogató töltőcsatlakozók, és persze olyan esztétikai értékek, amelyek összecsengenek az 1995 és 2009 között született korosztály ízlésével. Ez mindennél jobban tetten érhető a Z generáció színválasztásában. Ahogy a zenében, az irodalomban, a video reelekben, itt is mindenevők: jöhetnek a neonszínek és pasztellek, a földszínek és a rikító, harsány tónusok. Mindegyiknek megvan a helye, mindegyik mást közvetít – az idősebbek számára látszólag ötletszerű kombinációk mögött rendszerint komoly tudatosság rejlik.
Ezért a Hyundai Inster olyan színekben lesz választható, amelyek a Z generációs fiatalok szüleinek nem sok mindent mondanak, ők maguk viszont többrétegnyi hozzáadott értéket látnak mögöttük. Ezek között is a sárga áll az élen mint pozitív, energikus, reményteli, vidám, tettre kész árnyalat. Az Inster első példányai ezért vajkrémsárga fényezéssel érkeznek Európába, de később sárgásfehér, matt ezüst, matt sötétkék és narancssárga is kerül a palettára – fontos, hogy ezek a színek nemcsak a Z generációról, hanem Koreáról is szólnak, így a célcsoport ízlése mellett a Hyundai szülőföldjének kultúrájáról és esztétikai értékeiről is szólnak.
Nem mondanánk persze igazat, ha azt állítanánk: mindez elég ahhoz, hogy a fiatalok megkedveljék a Hyundai Instert. Abban a modern elektromos hajtástechnológia és a kiváló helykihasználás is kulcsszerepet játszik. A 383 cm-es kisautó felszereltségtől függően elérhető, tologatható hátsó üléspadjával meglepően sok helyet kínál az utasoknak. A mobilitási igényekhez kétféle akkumulátorral és két teljesítménylépcsővel igazodik az Inster: lehet dinamikus, lehet takarékos, vagy a két végpont között bármi.

Hatótávolsága már alapkivitelben meghaladja a 300 kilométert, így nemcsak természetes közegében, a városban használható sokoldalúan, de hosszabb utakra is bátran merészkedhetünk vele. Tölteni akár 120 kW-tal (azaz gyorsan) lehet, és ami a legfontosabb: akkumulátorát külső fogyasztók működtetésére vagy töltésére is használhatjuk.
A klímakatasztrófa fenyegető árnyékában felnövekvő, a világot a mobil telekommunikáció jóvoltából a zsebében hordozó Z generáció ösztönösen fordul az újrahasznosítás, a tudatos életvitel, a társadalmi igazságosság, a felelősségteljes gondolkodás felé, és nem éri be válaszokkal: magyarázatot is kér, hogy tudatosan alkothasson véleményt a dolgokról. Amelyik vállalat ebben partner, és hasonló értékek alapján szemléli a világot, az jobb eséllyel nyerheti el a szimpátiájukat, hűségüket.