Hyundai hőszivattyú

Hyundai hőszivattyú

hirdetés

Így fűt ingyen a villanyautó.


Árammal fűteni drága, de egy villanyautóban nincs más energiaforrás. Nem igaz: a Hyundai elmagyarázta, hogyan működik a hőszivattyú.
Image
Az elektromos autók megjelenésével mindannyian tudatosabb energiagazdálkodási döntéseket kényszerülünk hozni.

Ez így nagyon tudományosan hangzik, pedig csak arról van szó, hogy míg egy benzines vagy dízel autóban ingyen van a fűtés (hiszen a belső égésű motor hulladékhőjéből melegítjük a levegőt), addig a villanyautókban elő kell valahogyan állítani a hőenergiát.

Ennek persze örülnünk kellene, mert ez azt mutatja, mennyivel jobb a villanyautók hatásfoka (a hagyományos motoros autók „ingyen” fűtése valójában azt jelenti, hogy folyamatosan hő előállítására pazaroljuk az üzemanyagot, akár kell, akár nem). Mégsem örülünk, mert így nekünk kell döntenünk: didergünk télen, vagy elfogadjuk, hogy a fűtés extra üzemanyagot (azaz áramot) fogyaszt, és csökkenti a hatótávolságot. Hiába, a tudás nagy átok…
A hőszivattyú ezzel szemben nem az akkumulátorból veszi el a fűtéshez szükséges energiát, hanem a környezetből. A villanyautó is termel ugyanis hulladékhőt, ha nem is annyit, mint a benzin- vagy dízelmotor. Az elektromos, elektronikus alkatrészek használat közben melegszenek, és ezt a hőmennyiséget használja fel a rendszer az utastér fűtésére. A hajtómotor, a fedélzeti töltő, az inverter, az akkumulátor, a lassú töltő – ezek a komponensek mind termelnek hőt, amivel a technológia elpárologtat egy hűtőfolyadékot, amit aztán a kompresszor egy kondenzátorba présel, ahol ismét hűtőfolyadékká alakul át, és közben a megfelelő helyen hőt termel.

A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/hirek/2020/06/10/hyundai-kia-hoszivattyu/