Egyre inkább egyértelmű, hogy új korszakba lépett a Dacia: egy eseményekben bővelkedő időszak lezárásaként az autógyártó egy erősen korlátozott darabszámú különkiadással jelentkezett. Ez a Duster kifejezetten nagy presztízsű megjelenést kapott.
Miközben a globális autóipar minden idők legnehezebb időszakát próbálja maga mögött tudni, a Dacia márka tizenöt éves története során nem zárt még olyan izgalmakban bővelkedő, gyümölcsöző, pozitív kitekintésű évet, mint 2022-ben. A Jogger piaci bevezetése új lendületet adott az egyébként is népszerű márka eladásainak. Nyáron radikálisan megújult a Dacia arculata, majd ősszel bemutatták a Manifesto tanulmányautót, amely sokkal inkább egy világszemlélet, egy termékfilozófia demonstrációja, mint egy leendő modell közvetlen előfutára – márpedig ezt a „luxust” általában csak a legnagyobb gyártók engedik meg maguknak.
Ahelyett azonban, hogy ennyi pozitív eredménnyel a tarsolyukban pihenéssel töltötték volna az időszak utolsó heteit a Dacia marketingstratégái, egy ragyogó újdonsággal búcsúztatták az óévet – pontosabban épp, hogy nem ragyogóval. A december első napjaiban bemutatott Duster Mat Edition ugyanis, ahogy a neve is mutatja, vadonatúj matt szürke (egészen pontosan üstökösszürke) fényezést kapott. A sötétszürke korpusz ellenpontjaként fekete keréktárcsák, fényes fekete külső visszapillantó tükrök és fekete cápauszony-antenna jelöli ki a karosszéria sarokpontjait; a tetősíneket funkcionális kiegészítőként emeli ki eltérő tónusú szürke színük. Ez a kontrasztos megjelenés egyfajta vizuális hierarchiát teremt, és új megvilágításba helyezi a Duster jól ismert formatervét. Az utastérben látható narancssárga öltésekben a külső tükrök azonos színű dekorcsíkja köszön vissza, az üléseket díszítő Dacia Link-embléma (amely a márkanév két mássalhangzójából formál két összekapcsolódó láncszemet) olyan részlet, amivel rendszerint csak prémiumjárműveknél találkozunk.
A Duster kínálatának csúcshajtásláncával, a 150 lóerős turbómotorral társított duplakuplungos sebességváltóval szerelt Mat Edition nemcsak megjelenésében különleges, de felszereltsége is a legmagasabb szintű, amit a Dacia ma kínál, a kártyakulcstól kezdve a tolatókameráig minden megtalálható az autóban, amely a franciaországi Dacia Duster-paletta legdrágább elsőkerék-hajtású tagja. Valószínű, hogy ez sem riasztja el az érdeklődőket – másfelől viszont nem árt, ha sietnek, mert a Duster Mat Editionből első nekifutásra mindössze 400 példány készül. Ezzel ez lesz minden idők legritkább Dacia-modellje, és ez valószínűleg akkor is így marad, ha a Dacia úgy dönt, más piacokon is forgalomba hozza Európa legizgalmasabb megfizethető személyautóját – vagy ha úgy jobban tetszik, a piac leggazdaságosabb divatjárművét.