Amikor 2010-ben piacra lépett, a Dacia Duster egy régóta tátongó lyukat töltött be: bebizonyította, hogy egy autó igenis lehet egyszerre vonzó és egyszerű; megfizethető, mégis tetszetős; praktikus anélkül, hogy unalmas volna.
Ez a recept tizennégy év alatt 2,2 millió ügyfelet hozott a márkának, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Dacia mára az európai autópiac teljes értékű, megbecsült tagjává vált, amelyre a versenytársaknak is oda kell figyelniük.
Egy legendát megújítani a legnehezebb feladatok közé tartozik, ugyanakkor a legszebb is, ha valaki ezzel teheti le a névjegyét.
Pontosan ezzel szembesült David Durant, akit 2022 tavaszán neveztek ki a Dacia főtervezőjének.
Ez a recept tizennégy év alatt 2,2 millió ügyfelet hozott a márkának, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Dacia mára az európai autópiac teljes értékű, megbecsült tagjává vált, amelyre a versenytársaknak is oda kell figyelniük.
Egy legendát megújítani a legnehezebb feladatok közé tartozik, ugyanakkor a legszebb is, ha valaki ezzel teheti le a névjegyét.
Pontosan ezzel szembesült David Durant, akit 2022 tavaszán neveztek ki a Dacia főtervezőjének.
„A 2017-ben bevezetett, második generációs Duster hét év után sem veszített népszerűségéből, ezért komolyan vettük a kérést, amit a fókuszcsoportokkal folytatott beszélgetések során újra és újra megfogalmaztak az ügyfelek: ne változtassunk túl sok mindent az autón” – árulta el a premiert megelőzően a Car Design News magazin szerkesztőinek a szakember. Indokolt volt az aggodalom, hiszen az autóipar történetében sokszor okozott már csalódást a túlságosan merész modellváltás a hagyományos vevőkör számára.