Sokkal biztonságosabbak lesznek a Daciák

Sokkal biztonságosabbak lesznek a Daciák

hirdetés
Egységes modellfrissítésen esik át a Sandero és a Sandero Stepway, a Jogger és a Logan.
Az esztétikai módosítások mellett fontos új biztonsági funkciók is megjelennek a fedélzeten.
Idén nyártól válik kötelező érvényűvé az az európai uniós szabályozás, amelynek köszönhetően minden új autó hatékonyabb védelmet nyújt a közlekedés legsérülékenyebb résztvevői, a gyalogosok és a kerékpárosok számára.

A Dacia a legteljesebb mértékben egyetért a jogalkotók szándékaival, ezért már az előírások hatályba lépését megelőzően kibővíti típusainak biztonsági tudását, hogy minél hamarabb hozzájárulhasson a közlekedés biztonságának fokozásához.

A GSR II néven ismert globális biztonsági előírások szellemében már az érintett típusok – a Sandero, a Sandero Stepway, Jogger és a Logan – belépő, Essential felszereltségi szintjén megjelenik egy sor fejlett vezetőtámogató funkció.
Idén áprilistól minden újonnan rendelt Dacián szériatartozék lesz a jelzőtábla-felismerés (amely nem csak megjeleníti az észlelt sebességkorlátozást, de figyelmezteti is a vezetőt, ha a megengedettnél gyorsabban halad), valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, amely, ha nem reagál a vezető, be is avatkozik a kormányzásba. Szintén felár nélkül kapjuk a sofőr éberségére felügyelő funkciót, a tolatóradart, valamint az ablaktörlőket és a tompított világítást szükség szerint automatikusan aktiváló eső- és szürkületérzékelőt.

Ugyancsak alapfelszerelés lesz a gyalogosok és kerékpárosok gázolását megakadályozó, automatikus vészfékező rendszer, valamint az a jelzőrendszer, amely a mögöttünk közlekedőket figyelmezteti, ha Daciánk fedélzetén vészfékezni kényszerülünk.
Ezek a rendszerek eddig is léteztek az autóiparban, sőt, az új generációs Dacia-modelleken is megtalálhattuk egy részüket.

Abszolút újdonság viszont a baleseti napló, amely automatikusan rögzíti az esemény körülményeit, valamint az, hogy minden autót fel kell készíteni egy alkoholszondával összekötött indításgátló későbbi beépítésére.
A jogalkotók egyelőre megadják a lehetőséget a végfelhasználóknak, hogy ezeknek a funkcióknak egy részét saját felelősségükre kiiktassák: a My Safety (személyes biztonság) gomb megnyomása után ezt egyenként megtehetik, a következő motorindításnál azonban minden funkció ismét aktiválódik.

Fontos újdonság még a baleseti mentőmunkát megkönnyítő Rescue QR-kód, amelyet jól látható pontokon helyeznek el a Daciák első és hátsó szélvédőjén, és amelyet beolvasva a tűzoltók részletes információkat kaphatnak a jármű kritikus részeiről.

Erről egyébként a Dacia anyavállalata, a Renault kapcsán korábban már részletesen írtunk, cikkünket ide kattintva olvashatja el.
Ennyit a kötelező modellfrissítésről; a Dacia azonban az érintett típusok megjelenését, kényelmét és szolgáltatásait is feljavította.

Új rajzolatú keréktárcsák – közöttük látványos, kéttónusú kivitelűek – jelennek meg a kínálatban, és jön egy vadonatúj karosszériaszín, a Safari Beige, amelyet egyelőre a Sandero Stepway vásárlói választhatnak.
A Jogger Hybrid egyrészt megkapja a vadonatúj Duster 7 colos digitális műszeregységét, másrészt kap egy töltésmegtartó funkciót, amivel későbbi felhasználásra 70% fölött tarthatják a hibrid akkumulátor töltöttségét – ez hasznos, ha tudják, hogy jelentős igénybevételre (pl. meredek emelkedő) lehet számítani. A korábbi USB-A töltőcsatlakozók helyére nagy teljesítményű USB-C aljzatok kerülnek, a Joggeren pedig alapfelszerelés lesz a klímaberendezés.

Egy további fejlesztés nem hozzáad, hanem elvesz a Daciákból, méghozzá a környezetvédelem jegyében: mostantól csak külön kérésre mellékelik az autókhoz a szokásos, papíralapú felhasználói kézikönyvet, helyette egy tizedolyan vékony, 32 oldalas füzet tájékoztat a legfontosabb tudnivalókról, a részletes információk pedig online érhetők el.