Különleges sorozatot hozott forgalomba a Dacia. A márka jóformán teljes modellpalettáját lefedő Extreme-kivitelek mindegyike ügyfélre szabott extra szolgáltatásokkal teszi kényeztetőbbé, élvezetesebbé, szórakoztatóbbá az utazást – sőt, még egy világújdonságot is tartogat!
A Daciától soha nem állt távol a kalandok keresése, a kötöttségek megkérdőjelezése, a járt utak elhagyására való hajlandóság. Ez nem véletlen: a márkát annak idején pont az az igény hívta életre, hogy a felszínes csillogástól, a mulandó sallangoktól mentes mobilitási megoldást kínáljon azoknak, akik a minőségért igen, a kétes értékű hírnévért viszont nem hajlandóak fizetni. Akik szerint az életstílus nem árucikk, hanem szemlélet.
A közelmúltban a Dacia jelentős fejlődésen ment keresztül: kategóriateremtő új modellekkel, látványos, friss arculattal készül átlépni fennállása harmadik évtizedébe. Ennek az új korszaknak a jelképe az Extreme kivitel, amely a Sandero Stepway, a Duster, a Jogger és a Spring modellekhez is elérhető. A név azonos, a külsőségek hasonlóak, a részletes tartalom azonban eltérő: a Dacia Extreme ugyanis mindegyik modellnél azokat a jellemzőket erősíti fel (innen ered az elnevezés is), amelyek eleve a legfontosabbak az ügyfelek számára.
Az alapfelvetés ugyanaz, mint eredetileg: olyan autót nyújtani az ügyfeleknek, amellyel elszabadulhatnak a sablonos hétköznapokból, és amellyel a lehető leghatékonyabban tudják kiélvezni értékes szabadidejüket, akár olyankor is, ha a program kiszámíthatatlanul alakul.
Az alapfelvetés ugyanaz, mint eredetileg: olyan autót nyújtani az ügyfeleknek, amellyel elszabadulhatnak a sablonos hétköznapokból, és amellyel a lehető leghatékonyabban tudják kiélvezni értékes szabadidejüket, akár olyankor is, ha a program kiszámíthatatlanul alakul.
A kiviteli családot bevezető, tisztán elektromos Spring Extreme modellről már januárban részletesen írtunk: az autó legfőbb vonzereje a közel 50 százalékkal nagyobb motorteljesítmény, amely a hajtásláncba kapcsolt, speciális, nyomatéksokszorozó erőátviteli egységgel együtt dinamikusabb gyorsítóképességet, rugalmasabb vezethetőséget eredményez: nemcsak hamarabb érhetünk így célba a Springgel, de élvezetesebben is telnek az utazás percei.
Amikor a járt utak elhagyását említettük, nem pusztán jelképesen beszéltünk: a Dacia olyan innovatív hajtástechnológiát fejlesztett ki, amellyel ügyfelei akkor is megbízhatóan célhoz érnek, ha az az úti cél történetesen nem közelíthető meg aszfaltúton. Az összkerékhajtással felszerelhető Duster már eleve készen áll ezekre a kalandokra, a Sandero Stepway Extreme és a Jogger Extreme pedig egy ügyes elektronikus trükkel hidalja át az elsőkerék-hajtás terepen tapasztalt hátrányait. Ez a bizonyos trükk az Extended Grip technológia, amely nevéhez méltóan (a kifejezés magyarul kb. megnövelt tapadást jelent) akkor is biztosítja az előrejutást, ha laza talajon – földúton, sárban, pocsolyákon át – haladunk. A rendszer módosítja a menetstabilizáló elektronika (ESC) vezérlését, amely ennek hatására nem fékezi meg a kerekeket a tapadásvesztés első jelére, hanem engedi azt kissé túlpörögni. A profi terepezők jól tudják: laza felületen pont így lehet haladni, kiszabadulni az autómarasztaló helyzetekből.
Fokozott tudását egyik Extreme modell sem rejti véka alá: ahogy a Spring Extreme, három fivére is különleges külső és belső optikai elemekkel emeli ki magát a tömegből. Közös újdonságuk a cédruszöld karosszériaszín, a fényes fekete cápauszony-antenna, a barna feliratozás a tetősínen és a csomagtérajtón, az ezzel azonos árnyalatú díszítések a keréktárcsákon és a ködfényszórók házán, a különböző karosszériaelemeken fellelhető, térképészeti ihletésű, vonalas dekoráció, valamint a fényes fekete könnyűfém keréktárcsák. Az utastérben speciális, könnyen tisztítható, tartós, puha tapintású szürke kárpitozást találunk az üléseken, az ajtókon és a műszerfalon. A topográfiai szintvonalak dekorációja ugyanúgy visszaköszön ránk belül, mint a rézbarna színű dekorelemek; a képet az első ülésekbe préselt, új Dacia-logó teszi teljessé.
Az eddig felsorolt jellemzők felerősítik, kidomborítják az alapmodellek velük született értékeit – aligha túlzunk, ha azt állítjuk, Daciák még nem kínáltak ilyen sokat utasaiknak. Az Extreme-projekt azonban egy ténylegesen extrém felszereltségi tételt is tartalmaz – igaz, ez nem része az alapfelszerelésnek, és csak a Joggerhez rendelhető. Az autóiparban teljesen egyedülálló módon a Dacia alvócsomagot fejlesztett családi modelljéhez. A Jogger leghátsó két ülésének helyére beszerelhető dobozból mindössze két perc alatt franciaágyat hajtogathatunk ki az utastérbe. A 190 x 130 centiméteres alvófelület a zárt karosszéria időjárás-védelmével együtt nagyságrendekkel kényelmesebb kempingélményt biztosít, mint bármely sátor. A fejtér az utastér egyetlen pontján sem kevesebb 60 centiméternél.
A teljes szerkezet matraccal együtt kevesebb mint 50 kilogrammot nyom, így két felnőtt probléma nélkül be- és kiszerelheti azt. A fából készült doboz összehajtott állapotában elfér a csomagtakaró alatt, 220 literes üregében pedig elhelyezhetők a gázfőzők, hálózsákok, székek és egyéb kempingfelszerelések.
A teljes szerkezet matraccal együtt kevesebb mint 50 kilogrammot nyom, így két felnőtt probléma nélkül be- és kiszerelheti azt. A fából készült doboz összehajtott állapotában elfér a csomagtakaró alatt, 220 literes üregében pedig elhelyezhetők a gázfőzők, hálózsákok, székek és egyéb kempingfelszerelések.
Az alvócsomag kényelme tovább fokozható olyan külön megrendelhető tartozékokkal, mint az összes üvegfelületre rendelhető sötétítő, vagy a tágas elősátor, amelyet a felnyitott csomagtérajtóra rögzítve tágas életteret, további alvóhelyet biztosíthatunk a család számára. Ez még nem minden: a Dacia a jövőben további elemekkel bővíti kirándulók, túrázók, kempingezők számára kitalált kiegészítőcsaládját, így az Extreme-modellek egyre inkább alkalmazkodhatnak gazdájuk igényeihez és elvárásaihoz.