A Jogger adottságai révén több kategória határán is átlép. Ennek eddig is számos előnyét élvezhették a tulajdonosok, most pedig egy vadonatúj ügyfélkör számára bizonyulhat tökéletes választásnak a Dacia innovatív csúcsmodellje.
A Jogger bevezetése óta számtalanszor kiderült már, hogy mindenki mást lát bele a Dacia legnagyobb modelljébe. Tagadhatatlanul vannak benne kombis vonások, ugyanakkor formátuma a szabadidőjárművekkel is rokonítja – ami bizonyos, hogy tágas és remekül variálható.
Egy angliai specialista, a kerekesszékes átalakításokra szakosodott Sirus Automotive tervezőit az alacsony csomagtérperem és a tágas csomagtérnyílás ihlették meg. A cég két évtizede épít át furgonokat, kisbuszokat mozgássérültek szállítására, eddig azonban nem találkoztak olyan személyautóval, amely alkalmas lett volna egy ilyen célú konverzióra.
A Dacia Jogger ezzel valóságos forradalmat indíthat el a kerekesszékes használatra átalakított járművek piacán. Személyautóként ugyanis egyszerűen és kényelmesen vezethető, alig több mint 4,5 méteres hosszával kiválóan manőverezhető, kényelmi és biztonsági felszereltsége pedig megnyugtatóbbá és kellemesebbé teszi akár a hosszú utakat is. És akkor még nem beszéltünk az autó megvásárlásával és fenntartásával járó költségekről, amelyek mindenképpen kedvezőbbek, mint egy kisbusz vagy furgon esetén.
A Dacia Jogger ezzel valóságos forradalmat indíthat el a kerekesszékes használatra átalakított járművek piacán. Személyautóként ugyanis egyszerűen és kényelmesen vezethető, alig több mint 4,5 méteres hosszával kiválóan manőverezhető, kényelmi és biztonsági felszereltsége pedig megnyugtatóbbá és kellemesebbé teszi akár a hosszú utakat is. És akkor még nem beszéltünk az autó megvásárlásával és fenntartásával járó költségekről, amelyek mindenképpen kedvezőbbek, mint egy kisbusz vagy furgon esetén.
Az átalakításhoz a Sirus Automotive szakemberei lesüllyesztették a hátsó padlóelemet, majd beépítettek egy ellensúllyal szerelt, így erőfeszítés nélkül mozgatható rámpát. Ennek csúszásgátló felülete még esőben is biztonságossá teszi a be- és kiszállást. A csomagtartóban úgy tudták kialakítani a kerekesszék rögzítéséhez szükséges pontokat, hogy a második sori ülést egyáltalán nem kellett megbolygatni, így a Jogger az átalakítás után is teljes értékű ötszemélyes autó marad. A kerekesszékes utas számára olyan kényelmi funkciók állnak rendelkezésére, mint a pohártartó vagy az USB-töltőaljzat – ahogy a Sirus Automotive egyik első ügyfele fogalmazott: „a Daciában végre nem csomagnak, hanem utasnak érzem magam.”
A Sirus Automotive munkája a helyi Dacia-importőr teljes körű támogatását élvezi, azaz az autó az átépítés után is megőrzi eredeti gyári garanciális jogosultságát. A megvalósítás minősége magáért beszél, így a projekt ihletadó példaként szolgálhat más országokban tevékenykedő átalakítók számára, ami ténylegesen új korszakot nyithat azon emberek, családok vagy akár intézmények számára, akik számára létszükséglet a kerekesszékes használatra alkalmas gépkocsi.