Eddigi legrangosabb elismerésével indította a 2023-as évet a Dacia Jogger, amikor Nagy-Britanniában kategóriaelsőként távozhatott az Év Autója díjkiosztó ünnepségéről. Ez azonban csak egy a márka teljesítményét elismerő friss kitüntetések közül.
Tavaly szeptemberben kiemelkedően jó eredménnyel teljesített a Green NCAP környezeti kompatibilitást vizsgáló elemzésén az európai piac leginkább megfizethető villanyautója, a Dacia Spring. A szervezet most összegezte a 2022 során minősített járműveket, és a Springet kiáltotta ki az év környezetbarát autójának, megelőzve például a Tesla Model 3 szedánt. Ezzel szakmai oldalról is megerősítést nyert a Dacia innovatív koncepciója. Míg ugyanis a legtöbb autógyártó nagy kapacitású akkumulátorral igyekszik növelni villanyautói hatótávolságát, ami nehézzé és drágává teszi azokat, a Dacia Spring fordított logikát alkalmazva a lehető legkisebb tömegre törekedett, így viszonylag apró (azaz könnyebb és olcsóbb) akkumulátor is elegendő az értékelhető hatótávolság eléréséhez. Ezt a szemléletet a vásárlók is örömmel fogadták: a Dacia Spring volt 2022-ben Európa második legnagyobb számban eladott elektromos személyautója.
Nem véletlenül nyerte el egyébként új korában, 2021-ben a Dacia Spring a francia Automobile Awards Good Deal kitüntetését, amit a legjobb ár-érték arányú modelleknek ítél oda a szervezet. 2020-ban egyébként a Dacia Sandero részesült ebben a kitüntetésben, 2022 utolsó napjaiban pedig a kettős (benzin/LPG) üzemű Dacia Jogger tűzhette ki a testület stilizált üzemanyagszint-mérőt ábrázoló emblémáját.
Ha az óévet Franciaországban zárta, az újat Nagy-Britanniában indította a Dacia. A What Car? magazin szokásos éves szavazásán triplázott a márka: a Sandero a városi kisautók, a Duster a szubkompakt szabadidőjárművek, a Jogger pedig a hétüléses családi járművek kategóriájában nyerte el a legjobb ár-érték arányú modellnek járó kitüntetést. A zsűri nem egyszerűen a típusok kedvező vételárát vette figyelembe a döntéshozatal során, hanem nagyra értékelte azok praktikumát és gazdag felszereltségét is.
Ha az óévet Franciaországban zárta, az újat Nagy-Britanniában indította a Dacia. A What Car? magazin szokásos éves szavazásán triplázott a márka: a Sandero a városi kisautók, a Duster a szubkompakt szabadidőjárművek, a Jogger pedig a hétüléses családi járművek kategóriájában nyerte el a legjobb ár-érték arányú modellnek járó kitüntetést. A zsűri nem egyszerűen a típusok kedvező vételárát vette figyelembe a döntéshozatal során, hanem nagyra értékelte azok praktikumát és gazdag felszereltségét is.
És ha ez nem lett volna elég a felemelő évindításhoz, a bevezetőben említettek szerint bezsebelte első nemzeti Év Autója díját is a Dacia Jogger. Huszonhét független brit autós újságíró egybehangzó véleménye alapján a hétüléses Dacia lett az Év legjobb nagy családi autója. Ez annál is rangosabb elismerés, mert a Dacia magasabb árfekvésű modellekkel versengett és így is helytállt. A zsűritagok szerint a Jogger „kompakt méretei dacára elképesztően jól variálható”, „a maga egyedi módján jól néz ki”, és mindent összevetve egyszerűen „zseniális családi autó”. A Jogger egy olyan kategóriát képvisel, tették hozzá, amelyet „a legtöbb autógyártó sajnálatos módon hanyagolni látszik, pedig fantasztikus megoldást kínál a nagycsaládos vásárlók számára”.