Vadonatúj, nagyobb teljesítményű villanymotorral és egy különösen gazdag felszereltséggel fut neki 2023-nak a Dacia Spring. Európa legolcsóbb teljes értékű villanyautója ezzel még versenyképesebb ajánlattá válik.
Az év első európai autópiaci eseményén, a január derekán megrendezett Brüsszeli Autószalonon fontos újításokkal lépett a nagyközönség elé a Dacia Spring. Az egyik egy vadonatúj felszereltségi szint: az Extreme, amely az eddiginél is robusztusabb, ugyanakkor igényesebb kiállással vértezi fel a vagány mini-szabadidőjárművet. A Duster kapcsán korábban már megismert, ám 2023 során a legtöbb európai piacon minden Dacia-típusnál megjelenő csúcskivitel igazi életmódautót farag a Springből.
Kezdetnek ott a vadonatúj palakék fényezés, amely a tavaly bevezetett zuzmószürke szofisztikáltabb, barátságosabb alternatívájaként jelenik meg a palettán: ha az utóbbi, szürkészöld árnyalat a természet szerelmeseit szólítja meg, a frissen bemutatott tónus mintha a nagyvárosi outdoor életstílust tolmácsolná. Különösen igaz ez az Extreme kivitel fő ismertetőjegyeivel, a vörösréz színű betétekkel és részletekkel társítva. Ez az időtlen, hiteles stíluselem a tetősínektől a külső tükörházakig, a kerékagyaktól a hátsó ajtón olvasható márkanévig, a fényszórók alatti rácsozattól az utastér számos pontjáig megjelenik. Az Extreme kivitel másik ismertetőjegye a topografikus vonalakat imitáló díszítőmotívum: az oldalajtók védőpaneljeitől kezdve a küszöbbetéteken át az első gumiszőnyegekig több ponton köszön vissza a túrázás, kirándulás, kalandozás, felfedezés világát felidéző grafika.
Ha pedig valóban kalandozni szeretnénk a Springgel, arra soha nem volt alkalmasabb a kicsi villanyautó, mint most, hiszen az új év tiszteletére 65 lóerős (48 kW) villanymotorral bővült a modell palettája. Ez a motor kizárólag a fent részletezett Extreme felszereltségi szinttel társítható, más kiviteli szinteken marad a jól ismert 45 lóerős (33 kW) villanymotor.
Ha pedig valóban kalandozni szeretnénk a Springgel, arra soha nem volt alkalmasabb a kicsi villanyautó, mint most, hiszen az új év tiszteletére 65 lóerős (48 kW) villanymotorral bővült a modell palettája. Ez a motor kizárólag a fent részletezett Extreme felszereltségi szinttel társítható, más kiviteli szinteken marad a jól ismert 45 lóerős (33 kW) villanymotor.
A nagyobb teljesítményű villanymotorhoz különleges erőátviteli egységet társítottak, amely megsokszorozza a kerekekhez juttatott forgatónyomatékot, és ezzel dinamikusabb gyorsítási érzetet, illetve rugalmasabb vezethetőséget biztosít. Mindemellett a nagyobb teljesítmény és a jobb dinamizmus nem követel kompromisszumot: városban változatlanul 305 kilométeres maximális hatótávolsággal számolhatunk, míg országúton kedvező 220 kilométert ígér a WLTP-norma szerint a Spring erősebbik változata.
Az új, magasabbra pozicionált változat megjelenése minden bizonnyal még népszerűbbé teszi az európai vásárlók körében a modellt, bár noszogatásra eddig sem volt különösebben szükségük: a Spring európai piaci bevezetése óta eltelt nem egészen két évben több mint 100 000 példányban talált gazdára a 3,7 méteres villanyautó. Ezt az eredményt még lenyűgözőbbé teszi a tény, hogy hosszú évtizedek óta nem volt ilyen mélyponton az autópiac, mint épp ebben az időszakban.
Az új, magasabbra pozicionált változat megjelenése minden bizonnyal még népszerűbbé teszi az európai vásárlók körében a modellt, bár noszogatásra eddig sem volt különösebben szükségük: a Spring európai piaci bevezetése óta eltelt nem egészen két évben több mint 100 000 példányban talált gazdára a 3,7 méteres villanyautó. Ezt az eredményt még lenyűgözőbbé teszi a tény, hogy hosszú évtizedek óta nem volt ilyen mélyponton az autópiac, mint épp ebben az időszakban.